ELİF GİBİ YALNIZIM!
NE ESREM NE ÖTREM..
NE BENİ DURDURAN BİR CEZMİM
NE BANA BEN KATAN BİR ŞEDDEM VAR
NE ELİMİ TUTAN BİR HARF,
NE ANLAM KATAN BİR HAREKEM..
KALAKALDIM SAYFALAR ORTASINDA,İŞTE BÖYLE BEN GİBİ SEN GİBİ...
BİR OKUYAN BEKLEDİM BİR HIFZEDEN BELKİ.
GÖLGESİNİ İSTEDİM BİR DOSTUN MED GİBİ

Sana ilk mektubumda söze böyle başlamıştım hatırladın mı ELİFİM?İlk mektubum hoşuna gidince bende ikincisini kaleme almaya karar verdim.İlk mektubumda seni sevmenin akıl almaz ızdırabıyla,mutluluğunu hüznünü anlattım.Bu mektubumda seninle benim türkümü yani TÜRKÜMÜZÜ anlatacağım ELİF...bizim türkümüz biraz hüzünlüdür.Şiir tadında,leyla mecnun tadındadır sende böyle değilmisin ELİF?ELİF olmak zordur,yuvarlak bir dünyada dik ve en önde olmanın adıdır ELİF olmak sen dik ve en önde olunca türkümüzde şiirimizde dik ve en önde olur.Önde olması asaletindendir,dik olman iseRABBİMİN tecellisidir.
Ruhumda, gönlümde sana o kadar şiir yazılmıştır ki...biz seninle birlikte bir şiir okumuştukya ELİF hatırlarmısın?Gecesi gündüzü sen olan ben...GÜNLERDEN SEN demişti ya...

GÜNLERDEN SEN
Gözlerimden geçiyor
Bıraktığın hatıralar
Gözlerimin hatrına
Toz toprak içinde kalıyor
Yaşamadığım yıllar

Günlerden sen
Aylardan gene yalnızlık...

Hayalin düşüyor peşime
El ayak çekilince
Düşümün hatırına
Peçe takıyorum geceme
Susuyorum küfrüme

Günlerden sen
Aylardan gene yalnızlık...


Aklım takılıyor ismine
İçime sızıyor iki hece
Esir düşüyorum koca bi ömrün dibine
Çarmıha geriliyor dilimde
İki hece

Günlerden sen
Aylardan gene yalnızlık...

Yaşlar akıyor şakaklarıma
Beyaza boyandı
Senli yalanlarda

Yok oldu umutlar
Bir pula sattım
Yok oldu kurduğum hayaller
Bir pula sattılar


Yoruldu bu yürek
Beklemeye var mı gerek?

Sorgusuz sualsiz
Yok bir gelecek
Bekleme sende gelirim diyerek

Günlerden ben
Sen hiç olmadın ki zaten...

Şu ahir ömrümde gündüzümde sensin gecemde BİZİM TÜRKÜMÜZ çağlar ötesinde yazılmıştır.Buram buram hasret kokar,dert,elem,keder kokar.ELİFİM biz seninle geceler boyu türkü dinlerdikya senin gecelerinde sen hüzünlenirdin bende demlenirdimya inan bana her türküde bir destan oldum,çağlayan nehir oldum,hasret oldum,elem,keder oldum...BİZİM TÜRKÜMÜZÜ dinleyenler ağladı,bilenler ağladı sana yazdığım MEKTUPLARI okuyanlar ağladı...Sensizlikte her şey ağladı.
BİZİM TÜRKÜMÜZE dair bildiğim; unutmadığım:
Odam kireçtir benim
Yüzüm güleçtir benim
Soyunda gir koynuma
Terim ilaçtır benim

Kaç gece dinledik bu türküyü,kaç hüzünlü gece geceler ağladı bize biz ağladık karanlık gecelere bir bilsen ELİFİM sana olan sevdamda,sözümde,şiirimde adak oldu sensiz gecelere...sevdayı sana yazdım karanlık gecelerde BİZİM TÜRKÜMÜZDE her şey var ELİFİM bilesin...

Hasret var
Umut var
Bekleyiş var
Ateş var
YUSUF-ZÜLEYHA
MECNUN -LEYLA
KEREM-ASLI
TAHİR-ZÜHRE
FERHAT-ŞİRİN
ELİF var ELİF birde garip ben varım sevdasını çoğu zaman anlamadığın,tanımadığın,tercih etmediğin ben varım BEN....sana yazdığım mektuplarda herkes bir şeyler buldu kendinde ama
senle ben bulamadık bir türlü birbirimizi ne beşeriyette ne hayalde...
BİZİM TÜRKÜMÜZE dair bildiğim;unutmadığım:
Odam kireç tutmuyor
Kumunu karmayınca
Sevda baştan gitmiyor
Sarılıp yatmayınca

Can ELİFİM,,türkü gözlüm,hüzün çiçeğim, bilsen sensizlikte nasıl nasıl kavrulup yanmaktayım geleceğin güne adaklar adamaktayım BİZİM TÜRKÜMÜZÜ kaç gece yanlız mırıldanmaktayım bir bilsen SEN bir bilsen....

BİZİM TÜRKÜMÜZ cefadır ELİFİM gerçek bir cefa;kimi zaman,korun alevlenmesi,buzun erimesidir.Sen derdindinya bu VATANI çok seviyorsun diye haklısın ELİFİM ben bu VATANI birde seni çok seviyorum ama VATANIMI inan bana senden çok seviyorum feda olsun binlerce ELİF milyonlarca MEHMET bu VATANA...BİZİM TÜRKÜMÜZ dillere destandır.KERKÜKTEKİ soydaşımın hoyratıdır,ALTIN HIZMA MÜLAYİMDİR...DOĞU TÜRKİSTANLI soydaşlarım ay yıldız sevdasıdır...AZARBAYCANDA yürekler yakan KARABAĞDIR...filistinli fukaranın kanlar içinde KELİME-İ-ŞAHADET getirmesidir.BİZİM TÜRKÜMÜZ çiledir ELİFİM çile MEHMEDİMİN ŞEHİT OLDUĞUNDA ilk damla kanının yere düşmesidir...şehidimin göğsündeki sevdiğinin AL YAZMASIDIR,baş örtüsüdür .BİZİM TÜRKÜMÜZ ağıttır ELİF AĞIT okuyanda dinleyende ağlar sevdamızda türkümüzde ağıttır.
BİZİM TÜRKÜMÜZE dair bildiğim;unutmadığım:
Baba ben ölmüşmüyem
Hırkamı giymişmiyem
Ben sevdim eller aldı
Niye ben ÖLMÜŞMÜYEM

senin, benim,dediğim gibi BU BİR ELİF SEVDASIDIR!!!

can ELİFİM,türkü gözlüm,hüzün çiçeğim bu mektubumda BİZİM TÜRKÜMÜZÜ anlattım.eğer sürçü lisan etmişsem af ola...

ALLAHIMA EMANETSİN ELİFİM


MEHMET ÖZMEN (17.10.2009)
( Elife Mektuplar-2(bizim Türkümüz) başlıklı yazı Mehmet ÖZMEN tarafından 29.10.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu