Oktay Akbal'ın eski tarihlerden anımsadığım güzel bir kitabının da adıydı ''Önce Ekmekler Bozuldu'' Sayın Akbal bildiğim kadar, doksanlı yaşlarda, halen hayatta ve yaşını başını almış olgun bir insan, iyi de bir yazardır. Birçok kişi bilmeyebilir Sayın Akbal bu kitabını 21 yaşında yazmış, meraklısına da bu bilgiyi bir dip not olarak verelim.



"Önce Ekmekler Bozuldu, sonra her şey" diye başlar kitap. Oktay Akbal'a saygımız sonsuz mutlaka ama önce insanlar bozulmuş gibi geliyor bana. Çok eski bir hikâyedir, ta Hazreti Âdem’in çocukları Habil ile Kabil'e kadar gider sebebi de basit bir kıskançlıktır aslında. İşte insanların bozulması burada başlar sonra gerisi çorap söküğü gibi gelir. Kur'an da adı geçen yirmi beşe yakın peygamber vardır ve insanlar bunların birçoğuna, bizim peygamberimiz de dâhil çeşitli şekillerde zulüm yapmaya, öldürmeye bile kalkmışlar (Hazret Yahya-Hazreti Zekeriya) bazılarını da şehit etmişlerdir. Yine yüce kitabımızda da adı geçen kavimlerden biri olan Lut Kavmi de eş cinselliği yaygınlaştırdığı için helak olup gitmiş kavimlerden birisidir. Gerçekten ibretlik olaylar yaşanmıştır o zamanlar. Bunların bazılarının üstüne taş yağmış, bazılarına şiddetli rüzgârları göndermiş Allah, kimisine çekirgeler musallat olmuş, bazısı da kuraklık ile ürünlerden eksiltme ile cezalandırılmıştır...



Hazreti İbrahim'i ateşe atmaya kalkmışlar, ancak Cenabı Mevla o yüce peygamberini lütfü ve keremi ile ateşten korumuştur. Bunları peygamberlere reva gören hep insanlar ve onların inanç, maneviyat ekseninden sapmalarıdır. Kim bilir o zaman ne kadar doğal ve ne kadar güzel buğdaylar ile o buğdaylardan yapılan ekmekler vardır. Şimdiki gibi, besinler bir an önce olgunlaşsın da hemen satalım parasını cebe atalım zihniyetinin o zaman olduğunu sanmıyorum ki zaten hormon denenen maddeden de insanlar habersizdir haliyle...



Milat öncesinde ve milattan sonra sayısız savaş ve topyekûn katliamlar sahnelenmiştir bu yaşlı dünyamızda. O zaman ki besin maddelerinin insanları bozmasına, onlarda dengesizlik yaratmasına kanımca imkân ve ihtimal yok. Her şey doğal o zaman. Doğal olmayan insanların aşırı tutkuları ve hırsları tabi ki her devirde olduğu gibi...



Yirminci yüzyıla kadar yüzlerce büyük ve küçük çaplı savaş olmuştur. Yirminci yüzyıl içinde de dünya iki büyük savaş ve yine büyük çaplı onlarca bölgesel savaşa sahne görmüştür. Nedir insanların paylaşamadıkları anlamak gerçekten zor. Bunların kimisi din adına da yapılmaktadır oysaki dinler insanlığa mutluluk ve huzur getirilsin diye gönderilmemiş midir Yüce Allah tarafından? Günümüzde kitle imha silahları ile yüz binlerce insan bir anda yok edilebilmektedir. Adının önünde vahşi kelimesi olan hayvanlar bile kanımca bu kadar zalim değildir. Onlar aç kalmamak için doğası gereği yani yaşamak için öldürmekte, insanlar ise sanki ''Öldürmek için yaşıyorlar.'' gibi geliyor bana.
 
( Önce İnsanlar Bozuldu Ekmekler Sonraki İş başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 2.12.2014 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.