BİR ÖNERİ  !..

 14 Şubat Sevgililer günü olarak kutlandı ve kutlanıyor

 “Sevgi” ve  “sevgili”  sözcükleri anlam  bakımından oldukça farklı olmasına rağmen, toplumsal algı bunu " ikisi de aynı anlamda"  imiş gibi görüp, yorumluyor.

Bu yaklaşım bana  hiç de doğru bir yaklaşım olarak gelmiyor..

Anne çocuğunu seviyor, ama, çocuk annenin sevgilisi  değil sevdiğidir

Çocuk babasını seviyor ama, baba çocuğun sevgilisi değil sevdiğidir sadece.

Her sevilen sevgili değildir elbette.

Sevgili ;  iki ayrı cinsin bir birlerine karşı duyduğu apayrı bir ilgi ve yaklaşımla oluşan süreçlerdir  ve cinsellikle içli-dışlıdır ..

 Bu günün " Sevgililer Günü " olarak değil, "SEVGİ GÜNÜ" olarak kutlanılması taraftarıyım.

 Ya da ayrı bir günde  “SEVGİ GÜNÜ” olarak kutlanılması daha uygun olur düşüncesindeyim.

 Değilse, bu günkü Facebook sayfası  paylaşım ve yorumlarında da görüldüğü gibi, bu iki farklı  sözcük  birbirine karışmış, farklı anlamalara, farklı algılamalara ve dolayısıyla da  kavram kargaşasına neden  olmuştur..

 Sevgi ayrı bir süreç, sevgili ise apayrı  bir olgudur.

Bundandır ki, ayrı zamanlarda kutlanılması gerekir diyenlerdenim.

 

Ya siz / sizler

ne dersiniz bu işe ?

Bu benimkisi salt bir beyin jimnastiği ve önerisidir …

 

 

*muzaffer yıldırım

( Sevgi Günü başlıklı yazı Muzaffer 45 tarafından 14.02.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.