Eğreti... Misafir 1 .
...............
...........................
Yolumuz bitti , akrabaya yerleşeceğiz ya ! Arabadaki eşyalarla birlikte evlerinin bulunduğu sokakta yol aldık. "CAN biraz Komiktir "AYSEL` Ablasının zillerine bastı. Kimo? zil ahizesinden gelen ses.
Oda ben Doktor Mabuza demezmi! Her yerde de çok komik bir insan. "CAN`ıda o haliyle çok severler, çok temiz yardım sever kendini feda edecek kadar. Ahizeden gelen yine bir ses allah canını almasın , "Can senmisin? Birde ya benim Nursel abla! Nursel` abla ne görsün bütün aile karşısında tabiiyi sevinsimi ağlasınmı!. Bayağıda bir kalabalıktık.
Lan Can ` hani temelli döndüydün Ülkene . Can, abla uzun hikaye dedi, evin ikinci katına doğru yürüdü konuşarak, sevgiyle çok sevinçli anlardı tarifi zor o anı yakalamak.
Evde konuşuruz olup bitenleri. Hos beş derken oturduk. Nursel` abla hal hatır sordu. Neden niye geldiniz şakalaşarak. Can `la Nursel` "Amca "çocuklarıdır. Abla, uzun hikaye anlatacağım, "O arada herkes arkasına yaslanır. Sofra gelir, yemek işlemleri biter. çaylarda içildi. Yav abla, ben yapamadım Ülkemde yeniden başlayacağım burada yeni hayat kuracağım ,
Keriman`la her şeye yeniden başlayacağız . Nursel` ablasıda hadi bakalım "Can senin gözün açık senin elinden kaçan kuş kurtulmaz. Çok çalışkansın başaracağına inaniyorum. Nursel `e döndü "Can, abla ben Keriman` la çocukları üç beş veya altı hafta kadar burada kalmalarını istiyecektim sakıncası yoksa, oda gelene hayır demez tamam ablacığım dedi. Bayağı bir konuşmalar geçti yeni misafir oldukları için.
Aileme Göz kulak olun ablacığım, bende Diger akrabamda kalacağım , orada bu zaman zarfı içinde işde bulurum, hanımla çocukları yanıma alacağım. Sadece beş altı hafta, bir zahmet bakın dedi. Nursel abla tabiki amcasının gelini hayır diyemezdi, senin kara gözüne kurban Can` ım için rahat olsun .
Benim evim senin evin ablam. Nursel abla gerçekten çok oturaklı bir kadın.
Hayatın içinden! onuda ezmişlerki her konuşmalarımızı gözlerimizden anlıyordu. "Oda çok dert çekmiş zamanında dert çekmeyen nerden bilsin Dertlinin halinden. "Can , kalma " meselesini çözdü , aile burada ayrı iki ailede kendilerini toparlayana kadar misafir olacaklardı!. Biz Nursel` ablada zamanımızı dolduracaktık!.
Can` da diger oğlumla bir akrabasında kalacaktı . Bir hafta Nursel ablalarda "Can ailesiyle zaman geçirdi. Bir hafta çabuk geçti, bir oğlunuda alarak "Can yine arada ( 800km ) olan diger "Şehre Tirenle yol aldı. Arkadaş getirmiştiya! Nursel ablalarına Volkan aynı gün kendi "Şehrine döndü. Arkadaşlarını bıraktıktan birkaç saat sonra.
"Can döndükden bir iki hafta içinde yeni olduğumuz için bayağı hoş davranıyorlardı. Zaman uzadıkça onlarda değişmeye başladılar. Onlarda üç, dört, beş haftalar uzadığı için, "Keriman gözlerine girmek misafir olduğu aileye sorun olmamak için, evişlerini tamamen yapardı hiç eksiksiz. Keriman içinde iyi oluyordu zaman geçsinde, çabucak kendi evimize geçelim diye. Hamartdı`da Keriman çokta güzel hamur işleride yapardı.
Ev sahibesine bir baktı hamur bezelerini açmışlar oyalayıp duruyorlar. Katmer yapacaklar saçda. Keriman şaşırır ev sahiplerinin Pişirdiği EKMEĞE çok zaman harcıyorsunuz, benim pratik yöntemlerim var der, eline hamur leğenindeki bütün mayalanmış hamur teknesini boşaltır, dikdörtgen masanın üzerine yayar.
Margarin kutusundan yağı , eliyle hamurun üzerine yayar. Sonra kocaman , hamuru yuvarlar (hamur rölesi yapar) , bezelere ayırır on onbeş beze yapar. Her beze piştikçe saç üzerinde, bir bir yayarak hızlıca bütün bezeleri bir çırpıda bitirir.
Nursel abla cok şaşırır gelin, önceden biliyordunda daha önceden niye söylemedin, bizde oklavayla oyalayıp duruyoruz!. "Keriman "O becerisinide onlara öğretir. Çok sevinirler nekadar hamarat gelin diye.
"Nursel abla zaman geçdikçede her ne kadar iyide olsa, bazen degişik hareketler sergiler!. Daha ne zaman gideceğiniz diyor?. Bunun üzerine "Keriman çok üzülür!. "O an içinde yutar! Kelimeler dökülmez ağzından. Evlerinden "Can`ı karşıdan aramak ister. "Can telefonun ucunda, "Keriman` yutkunur, konuşamaz ağladığından. Ne zaman götüreceğin bizi çok uzamadımı der "Can`a oda biraz daha sabret, işleri yoluna koyuyum, yanıma aldıracağım sizi der. Ağlamam üzerine kadın suçluluk duygusuna kapılır. Kızım, kim ne dedide sana ağlıyon. Belkide onun konuşmaları, o kadar ağır değildi ama, içim ne kadar dolduysa egeden" aldığım darbelerden, kendimi saldım, akan yaşlar sanki tüm üzerimi yağmur damlası gibi ıslatıyordu. "Keriman, çok zor anlar yaşadı çünkü. Konuşmanın ardından, "Can yakında aldıracağım, üzülme bunlarda geçecek. Konuşma kapanır, Keriman`la Can`ın arasında.
Toronto dan . 10 / 11 / 2014..
(
Eğreti... Misafir 1 . başlıklı yazı
Mosell 07 tarafından
11.03.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.