İçinde merhamet, şefkat, sevgi ve vefa olan kişi; asla kin, nefret ve öfke ile uzun süre arkadaş olamaz.

İştigal ettiğiniz işinizin hep maddi getirilerini düşünmek ; işinizin manevi hazzı ve topluma katkılarına duyarsızlığınızı getirecektir.

Başkalarının kusurlarını gözlemleyip vakit harcayacağınıza ; önce kendimize bakalım.

Görünüşte  değil; içte arayın güzellikleri.

Her şeyi bulabilirsiniz bir şekilde. Ama; haysiyet, şeref ve namusunuzu kaybetmişseniz asla hiç bir yerde bulamazsınız.

Aptal ve egoistler ; kendisini asla yalnız hissetmezler. Çünkü; kendisi gibi olanlar çoktur.

Kendisini öyle çok üstün, erişilmez görenler var ya ; aslında etrafına pis kokular yayanlardır.

Nankör olmak ; kötülüklere davetiye çıkarır ve affedilmez bir günahtır.

Özellikleri ile geldiği yer ve konumun haricinde; sahip olmak istediği yerlere gelmek aç gözlülüğü ve ihtirasında ki insan komik duruma düşer.

Herkesin birbiri üzerinde az veya çok, limitli veya limitsiz kredisi ve hakkı vardır.

Doğum yerinizde görev yapıyorsanız; dışarıdan gelenler kadar itibar göremezsiniz.

" Kapının danasından öküz olmaz ! "... Bu sözü unutmazsanız; kapınıza geldiğinizdeki havadan etkilenmezsiniz.

Sıradan insanlar herkesten daha çok gururla sıvalıdır.

Çok ufak ta olsanız ; isteğiniz varsa karıncalar gibi nice barikatları aşıp tepelere bile çıkabilirsiniz.

Güven duygusu; sevmek ve sevilmekten bile önde gelir.

İnsanın huy değiştirmesi çok zordur.

Kendini çok iyi yetiştirenler; kendisinin idolü olurlar.

Düşüncelerinizde sabit ve inatçı olmaktansa ; eleştiri ve karşıt fikirlere açık olmak tekamül etmenize yarar.

Nadim olmak ; ileride yapılacak hataları önler.

Hükümran ve amir olmak zorbalık ve dayatmaca ile sağlanamaz.

Gerçek kişiliğimiz ; yaşam standartımızı belirler.

Bilgiçlik taslamak ukalalığı; pervasızca dengesiz eleştiriler iticiliği yaratır.

İyi biri olursanız; inanın eninde sonunda etrafınıza iyiler toplanacaktır.

Gerçekleri abartmak ; onun ederini düşürür.

Hiç kimse asla ve asla her sahada tek olamaz.

Ne iseniz öyle olunuz. Taklit ve maske asla sizi bir yere götürmez.

 

( Yaşam Heybemden --3--- başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 12.06.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu