Bazı kelimelerin anlamları; yanlış şekillerde kullanılabiliyor… Bu kelimelerden iki tanesi de; “Dost” ve “Düşman” kelimeleridir…

Birçok yerde; dost ihaneti ile ilgili sözler okumuşluğum ve duymuşluğum mevcut… Mesela; birisine “Dost” dedikten sonra ondan hiç beklenmeyen, can acıtan bir davranış görüldüğünde “Beni, ‘dost’ dediklerim sırtımdan vurdu…” gibi cümleler kurulabiliyor… Hâlbuki, “dost” dediğiniz kişi ve/veya kişiler sizi sırtınızdan vurmaz… Sırtından vuran kişiye; “dost” denilemez… 

Tabi ki bir de şöyle bir durum var… Malumunuz, insanoğlu önyargıya çok meyillidir… Bazı dostlar vardır ki; dostunun tehlikeye düşmemesi için kendisini kötü gösterir… Onu, sırtından vurduğuna inandırır… Hâlbuki olayın perde arkası çok daha farklıdır…

Velhasıl, “Dost” ile “Düşman” kelimelerinin karıştırılmasını açıklayabilecek en güzel sözün; “İnsan; güzeli sevmez, sevdiğini güzel görürmüş.” sözü olabileceğini düşünüyorum… Eğer bu iki kavram arasındaki ayrımı yapabilmek için bir ölçüt isterseniz, şöyle diyebilirim: Dost; sizin eğri söz ve davranışlarınızı düzeltmek isteyen, doğrularınızı takdir edebilen kişidir… Düşman; doğru söz ve davranışlarınızı eğmek isteyen, eğrilerinizi size güzel gösterebilen kişidir… 
( Dost İle Düşman başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 23.08.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu