Geç Ve Güç
“Geç olsun da güç olmasın…" sözünü hepiniz biliyorsunuzdur muhtemelen… Bu atasözü; 'başarılamayan işlerde bir avuntu cümlesi' olarak tanımlanıyor özetle TDK sitesinde… Acaba biz bu atasözünü tüm hayatımıza yaymış olabilir miyiz?
Her istediğimiz anında veya en kısa zamanda olacak diye bir kural yok… Yani bazı işlerin gerçekleşmesi için zamanın ve gerekli imkânların oluşması gerekebilir… Bu durumda “Geç olsun da güç olmasın" demek çok doğal…
Ancak sanırım bazı şeylerde de bu atasözünün
mantığına sığınmak hiç doğru değil. Mesela, bir çocuğun eğitiminde bu mantalite uygulanmamalı… Bilirsiniz, “Ağaç yaş iken eğilir." denir… Denir denmesine ama okumanın yaşının olmadığı da söylenir… Benim görüşüm; ağacı yaş iken eğmenin doğru olduğudur… Evet okumanın yaşı yoktur, bireyler büyüdükten sonra da okuma yazma öğrenebilirler ama arada geçen zaman içinde var olabilecek kayıpları yok edebilmek varken neden sonraya bırakılsın ki…?
“Geç olsun güç olmasın" mantığının uygulanmaması gereken bir yer de sağlık konusu diye düşünüyorum… Ben Doğu'da kaldığım zaman içinde bazı arkadaşlarımın sağlıklarını ihmal ettiklerini, bunu geç zamanlara bıraktıklarını gözlemledim ve bunun yanlış olduğunu anlattım… Anlattım anlatmasına ya kendim söyledim kendim dinledim… En sonunda dayanamadım birini tuttuğum gibi kolundan, doğru doktora götürdüm… Neyse ki sağlığına kavuşturduk çok şükür… Neden bu hususta gereken önem ve itinayı göstermediklerini hâlâ çözümleyemedim… En sonunda hepsini toplu olarak bi komple sağlık kontrolüne götüreceğim buradan ayrılmadan emme daha bakalım artık…
Belki bunlar gibi onlarca belki de yüzlerce konu sayabilirim ama zannediyorum siz ne demek istediğimi anlamışsınızdır… :)
(
Geç Ve Güç başlıklı yazı
4harf1kelime tarafından
25.08.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.