Bazı insanlara göre yazımızın başlığındaki sorunun cevabı; “Evet…", bazı insanlara göre “Hayır…", bazı insanlara göre de “Bilmiyorum… Olabilir…" şeklinde değişiklikler gösterebiliyor… Peki ama neden böyle farklı cevaplar oluyor…? “Korkmak"; göreceli bir kavram mı…? Karınca kararınca bu sorulara yanıt vermeye çalışalım…

Öncelikle ikinci sorudan başlayalım, “korkmak"; göreceli bir kavram değildir ve aslında korkmak ayıp da değildir… Çok net konuşmayalım ama hemen hemen her insan bir şeylerden korkar… En basit örneklerden başlarsak; kimileri karanlıktan, kimileri böceklerden, kimileri yalnızlıktan, kimileri yüksekten, kimileri kapalı mekanlarda kalmaktan korkabilir… 

Biraz daha farklı örnekler vermek gerekirse; kimileri malını mülkünü kaybetmekten, kimileri canını kaybetmekten, kimileri de her işte hep kaybetmekten, kimileri sevdiğini ve/veya sevdiklerini kaybetmekten korkabilir… Yada acemi bir hırsız ilk işinde yakalanmaktan korkabilir… İşinde uzmanlaşırsa; çalarak elde ettiklerini bir gün ondan da çalabilecekleri korkusu sarabilir… Yada bir Müslüman, bir masum; günaha girmekten, Allah'a karşı gelmekten korkabilir… 

Aslında korkuları saymakla bitiremeyiz ama verilen örneklerden de görülebileceği üzere herkesin bir korkusu vardır… Bunu saklasa da saklamasa da… Dolayısıyla korkmak; ayıp bir şey değildir…
 
( Korkmak Ayıp Mı başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 28.10.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu