Bazı atasözleri vardır günümüzde çok gereksizdirler… Birkaçı da ispatlanmıştır… Bir ara mesela; “Dayak cennetten çıkmadır…", “Kızını dövmeyen dizini döver…" atasözleri çok tartışıldı… Ancak gereksiz hatta saçma oldukları ispatlandı… Bu güzel bir şey… Zararın neresinden dönülse kârdır…

Benim değinmek istediğim atasözü; “Kurt kocayınca itin maskarası olurmuş."… Düşünüyorum da ne kadar enteresan geliyor… Diyorum ki; “Hani yaşlılık; bilgelik olarak gözükürdü…? Hani bir zamana kadar bizi eğitip belirli bir yer ve seviyeye getirirlerdi… Yani bu mu teşekkürümüz… -Hey moruk sen artık yaşlandın tamam mı? Ben senden daha zekiyim… Şimdi kapa çeneni ve ne diyorsam onu yap…- Yani her şey bu iki çizgi arasındaki cümleler için miydi…? Onca sene akıtılan ter, gösterilen çaba, çekilen çile… Bu durumda ilk aklıma gelen; “Besle kargayı oysun gözünü." atasözü oluyor… 

Ama ben kurdun bilgeliğine saygı duyarak, onu maskara ettiğini sanan şeye; kurdun bilgeliğini iki atasözü ile özetliyorum… İlki “Oynayamayan gelin yerim dar dermiş." diğeri ise “Kedi uzanamadığı ciğere mundar dermiş."...
 
( Kurt Kocayınca başlıklı yazı 4harf1kelime tarafından 29.10.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu