Bayram Masalı !
Senede iki kez dini bayramı yaşarız. Şeker ve Kurban bayramı...
Ne kadar çoskulu ve anlamlıydı dünlere baktığımızda; yok olunca iki önemli değerler kaybolmaya başlayınca ’MASAL ’kitaplarına geçecek şekle geldi bayramlarımız...
Bayramdan bir hafta önce ev temizlikleri yapılırdı evlerimizin her noktası elden geçer, hediyeler hazırlanır, bayramın en güzel hediyelerinden biri de çiçekli bayram mendillerine para ve şeker hazırlanırdı, bayramlaşmaya gelen çocuklar o şekerli, paralı mendillere ne kadar çok sevinirlerdi. Tatlılar birkaç gün önceden yapılır, genelde her evde cevizli baklavalar pişirilir, bayram sabahı şerbetlenir.. Bayram namazından sonra ev haklı bayramlaşır, kurban bayramıysa kurbanlar kesilir, ev ev dağıtılır, tüm aile toplanır sabah kahvaltısı özenle hazırlanır, muhabbettle, sevinçle, et kavurması da yapılır cevizli tatlılar kesilir, ağız tadıyla ailece bayram sabahlarını yaşardık...
Büyüklerimiz acı kahvelerini içer, güllü lokumla birlikte... Her şey tamam misafirleri beklerlerdi ...
Komşu çocuklarımız tertemiz bayramlıklarınla ev ev bayram ziyaretine gelirlerdi...
Bayram kutlamaları başlar herkes annesi ve babasıyla bayram sabahını yaşardı. Ardından yakın aile büyüklerini, komşularını, arkadaşlarını ziyarete giderdi...
Artık anne ve babaların gözleri yaşlı, bayram tatlısı bile yapmıyorlar, bayram şekeri bile almak istemiyorlar, bayram hediyeleri de almıyorlar...
Çocukları büyüdü, bayram tatiline gidiyorlar evlerini kapayıp, teknoloji de var ya telefonla annelerini babalarını arayıp bayramlaşıyorlar...
A aa nerden çıktı bu tatil dendiğinde, çok yorgunuz dinlenmemiz lazım annem babam gelince görüşürüz deyip tatil yolunu tutuyorlar.
Bilemezler ki annelerinin babalarının içleri buruk, kırılmasın çocukları diye ağlamalarını belli etmezler, tatlı bile almamışlar bayram için, gerek duymamışlar, nedeni de o çok sevdiği çocukları yok ki bayram sabahları kapılarını açaçak. Kimseye de belli etmiyorlar gelen eş dost sorar çocuklar yok mu, akşama doğru gelecekler, uzaktan gelen misafirleri var...
Anne ve baba yüreği gene ört bas ederler çocuklarının yanlışlarını. belki bir daha ki bayrama gitmezler diye düşünüp gizli gizli ağlarlar...
Teknoloji bulaştı çocuklarımıza, ne bayram tanıyorlar nede büyüklerini. Bizim Türk geleneklerimiz yok oldu yok, gene de canları sağ olsun, kötü günleri olmasın , özüne dönecekler mutlak ...
Hatalarını elbette anlayacaklar ve büyüyecekler.
Değerli anne ve babalar üzülmeyin incinmeyin, her evde aynı bayram var inanın...
Bu bir bayram masalı sevgili okurlar...
Mutlu Bayramlar ...
(
Bayram Masalı ! başlıklı yazı
Oya GEDİK tarafından
28.11.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.