BİR TAZE EKMEK KUYRUĞUNUN ANISI
!...
(( TÜRKİYE'NİN EN ÇOK SATAN YAZARI İLE TÜRKİYE'NİN ENAZ SATAN AMA ENÇOK BEDAVA KİTAP DAĞITAN YAZARI..))
Geçenlerde Samsun- Canik İlçesinde " Canik 2. Kitap Şenliği " etkinliği tertip edilmiş ve yerel sanatçı olarak bende davet edilmiştim.
Üç gün süren bahse konu etkinlikte; her zaman ki gibi tüm stanttaki şair ve yazarlar ilgisizlik ve ziyaretçi azlığı ile karşılaşmışlardı.
Etkinliğin son gününde; " .Taze geldi !.. " diye bağıranlar , koşuşturanlar olunca ; fırından ekmek veya simidin yeni çıktığını sandım.
Hiç kokusu yoktu ama; standımdan kalktım kuyruğa girdim bende. Bir baktım kuyruğun başında ufak tefek dazlak gülen bir delikanlı oturuyordu. Gelen taze ekmek değil Kahraman Tazeoğlu imiş meğer.
Yaklaştım ve sertçe bir komutla " kalk bakalım " deyince doğruldu elime sarıldı. " Ya delikanlıklı. Çirkin ufak tefek yarım kadar bir adamsın. Sana fark atarım bu yaşımla. Ama millet senin başında. Şeytan tüyümü var sende ? Neyini beğeniyorlar ?" dediğimde ; bir hanımefendi okuru avukatı gibi" yazılarını beğeniyoruz " diye yanıtladı.
Açıkçası hiçbir kitabını okuyamadığım için yorum yapamadım. Ancak kendisine benim kitaplarımı okuyup okuyamadığını sorunca tabiki mahcupca başını eğdi. " Bak şimdi sana iki kitabımı hediye edeceğim aç oku . " dedim ve stanttaki afişimi işaret ettim ve asistanımla bilahare yolladım.
Dönerken de kuyruktaki hayranlarına kim olduğumu açıklayarak " geçerken uğrayın benim kitaplarımı ücretsiz alabilirsiniz " dedim. Sonra gelen giden derken sinek avlayan standım canlandı ve 130 kitabımı bilaücretsiz imzalayarak okurla buluşturdum !..
Taze sayesinde amacıma ulaşmıştım. Bakalım seneye neler olacak. Tabi ki çok bayatlamazsam !..