10- Şiir Yazmak
Şiir yazmak öyle göründüğü gibi basit olmuyor. Durup dururken kimse şiir yazamaz. Şiirinize ilham kaynağı olacak o anı bulmak gerekiyor. Konusu ne olursa olsun sen bir yakalamaya gör, o an içinden geçen duygularını bir biri ardına satırlara dökersin. Yazdıkça yazasın gelir. Bir an gelirde yazmak tesirinden kurtulursan o an kalemi bırak. Kendini fazla yorma, konuyu dağıtırsın kendini de boşu boşuna yorarsın.
Satırlara dökmek işi ise çok yazmak ve okumakla olur. Her önüne gelen duygularını anlatamıyor. Çoğu güzellikler de yüreklerde saklı kalıyor. Satırları dökerken sanki kendin yaşıyormuşsun gibi hissetmen gerekir. Buradan da şunu çıkartabiliriz. Her şair yazmış olduğu şiirlerde kendilerinden bahsediyor. Zaten şiiri bir hayal ürünü olarak düşünemiyorum.
Şöyle geçmişe doğru dönüp yazmış olduğum bütün şiirleri tekrardan okudum bir tanesinde bile hayal yok. Hep yaşanmış olaylar. Aslında herkes şiir yazabilir. Bazen iki kelimelik satırda bile şiiri görebilirsin. Bu da bakış açısına bağlı. Şiiri yazarken veya okurken yaşayarak ve anlayarak okumak gerekiyor. O zaman şiirin anlam kazanır. Zaten hissetmek yaşamak demektir. Şiirde aynen yaşamaktır.
22 Temmuz 1989 akşamı evimde otururken, televizyonu açmış film seyrediyorum. Bir şarkı sözleri ve o anki yalnızlığım bana ilham kaynağı oldu. O anı yakalamış başladım yazmaya
ŞİİR YAZMAK İÇİN
Bir şarkı dinlersin kimsesiz zamanda
Kendini tutamaz başlarsın ağlamaya
Geçmişini ararsın, hırsla her satırında
Neye yarar ömrün geçtikten sonra
Bir film seyredersin yalnız akşamlarda
Her sahnesi sanki kendi hayatında
Ararsın eşi dostu kalsın hep yanında
Neye yarar herkes gittikten sonra
Bir resim çizersin bomboş sayfalara
Dalarsın bir zaman güzel rüyalara
Daha ne ararsın cansız satırlarda
Boyaların, kalemin bittikten sonra
Şiirler yazarsın hayatın boyunca
Bırakır mı elin iyisini bulunca
Sen bir delisin böylesine avunma
Zararı yok kendin bildikten sonra
Daha neler yapmak istemez ki canım
İyi yazar olmak bitmesin satırlarım
Meslek polislik, sporcu, bu benim hayatım
Kimler tanır seni öldükten sonra
(
10- Şiir Yazmak başlıklı yazı
Necmi Yaprak tarafından
25.12.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.