* Merhamete dayalı sevgiler geçicidir.
* Bazen yıllardır alınamayan mesafeyi ilahi takdirle kısa sürede alır insan.
* Yapılan bir hatayı öne sürerek çeşitli varyasyonlarla öç alma davranışı onur ve gururla oynamaktır.
* Hayal kırıklığı yaşamaya alışkın olanlar gerçekleri umursamazlar.
* Saygı ile atılmayan temel üzerine sevgi tuğlaları öremezsiniz.
* Kendinden bile saklar bazen insan. Ağzına alamaz, diline değdiremez bile. Mırıldanmaktan sakınır. Adı sırdır işte.
* Yaşanılan herşey gibi travmalarda şuur altında kayıt görür. O nedenle de irademiz dışında tekrar nükseder.
* Saygılı olmak için muhatapların kişinin yaşam merkezinde olma şartını aramak abes ve ayıptır.
* İki kişi arasında henüz mahiyeti bile şekillenmemiş olayların üçüncü kişilere taşınması ; yanlış değerlendirme ve komik davranışlara dönüşebilir. Yoktan yere dedikodu mezesi hazırlamak etik bir davranış olmaz.
* Cinsiyetlerini öne çıkararak karşısındakini mahkum sananlar hüsrana uğrarlar.
* Korkaklık tedbirli ve dikkatli yaşamanın temelini oluşturur.
* Dokunmadan ve görmeden sevebilmek çok ulvi bir güçtür.
* Pervasızca aşağılamak için " kimsin sen" diyene verilecek en akıllı yanıt " hiç' im "diyerek YA HU' ya sığınmaktır. Allah' a havale etmek en uygun adrestir.
* Kendilerini ilgi ekseninde görenler aşağılık kompleksine sahiptirler.
* Meraka mucip şeyler ; karşılıklı biraraya gelindiğinde cevap bulur.
* İki kişiden fazla toplulukta ; diğerinin varlığını unutup ikili fısıltıları affedilmez bir saygısızlıktır.
* Öyle biran gelir ki; gömülür tüm kin, nefret, öfke, hasetlik derinlere. Sadece anılar ve sevdalar kalır insanda.
* Kin, nefret ve öfkede ısrar önce kendine zarar verir. Bağışlayıcı olmak karşısımızdakine iyi bir derstir
* Onun , bunun sevgiye ihtiyacı var diye ; sevgi evi patronluğu yapmak sahtekarlıktır.
* Birinin kursağından lokmanız geçti diye; saz çalıp oynayamazsınız.
* Allah'ın esmail hüsna sıfatlarına inanan hiç kimse;" itin duası kabul olsa gökten kemik yağırdı" vecizine atıfla kimin duasının kabul olup olmayacağına ahkam kesmemelidir.
* Sen varsın diye yıldızlar oynaşır durur yüreğimde.