70 ORTAOKULU OLAN BİR İLÇEDE ORTAOKUL ÖĞRENCİ MEVCUDUNUN YÜZDE OTUZ BEŞİNİ SADECE ÜÇ ORTAOKULA NASIL SIĞDIRIRSINIZ? BÖYLE BİR MANYAKLIĞA NİÇİN GEREK DUYARSINIZ?
Önce yetmiş orta okulu olan ilçeden başlayaylım mı?
Efendim, bu ilçe güzel ilimiz Antalya'nın Kepez İlçesi.
Bu ilçemizdeki ortaokullar da şunlar:
1-100. Yıl Ortaokulu
2-80.yıl Cumhuriyet Ortaokulu
3-Ahatlı Ortaokulu
4-Ahmet Coşkun Bulut Ortaokulu
5-Ahmet-Leman Baydar Ortaokulu
6-Alaeddin Keykubat Ortaokulu
7-Alirıza Altıntaş Ortaokulu
8-Altınova Ortaokulu
9-Antalya Eczacılar Ortaokulu
10-Aslanlar Ortaokulu
11-Ayşe-Ahmet Atmaca Ortaokulu
12-Baraj Ortaokulu
13-Başköy Ortaokulu
14-Beşkonak Ortaokulu
15-Cengiz Topel Ortaokulu
16-Demirgül Ortaokulu
17-Duraliler Ortaokulu
18-Emekevler Ortaokulu
19-Ersoy Ortaokulu
20-Fatma Parıltı Ortaokulu
21-Fikret Haluk Saraçoğlu Ortaokulu
22-Gaziler Ortaokulu
23-General Şadi Çetinkaya Ortaokulu
24-Göçerler Ortaokulu
25-Göksu Ortaokulu
26-Gülgün-Nihat Ömür Ortaokulu
27-Gülveren Ortaokulu
28-Habibler Ortaokulu
29-Halil Akyüz Ortaokulu
30-Hüseyin Ak Ortaokulu
31-Hüseyin Avni Çöllü Ortaokulu
32-İbrahim Doğaner Ortaokulu
33-İrenoğulları Ortaokulu
34-İsmail Hakkı Kaya Ortaokulu
35-İsmail İltemir Ortaokulu
36-Kaan Turan Ortaokulu
37-Kepez İmam Hatip Ortaokulu
38-Kepez İşitme Engelliler Ortaokulu
39-Kepez Ortaokulu
40-Kültür Ortaokulu
41-Kütükçü Ortaokulu
42-Mareşal Fevzi Çakmak Ortaokulu
43-Mehmet Kemal Dedeman Ortaokulu
44-Mimar Sinan Ortaokulu
45-Mobil Ortaokulu
46-Mustafa Adıyaman Ortaokulu
47-Nebi Güney İmam Hatip Ortaokulu
48-Odabaşı Sevinç Fahri Aydın Ortaokulu
49-Özel Adalya Ortaokulu
50-Özel Akev Ortaokulu
51-Özel Antalya Birey Ortaokulu
52-Özel Toros Feriha Öpçin Ortaokulu
53-Perihan-Esat Aral Ortaokulu
54-Prof.ihsan Koz Ortaokulu
55-Şahinevler Ortaokulu
56-Sefa Akın Ortaokulu
57-Şehit İbrahim Barış Yurtseven Ortaokulu
58-Şehit Jandarma Er Serhat Genç Ortaokulu
59-Şehit Jandarma Üsteğmen Gökhan Korkut Ortaokulu
60-Şehit Kahraman Çelikbaş Ortaokulu
61-Şerife Tufan Ortaokulu
62-Süleyman Demirel Ortaokulu
63-Turgut Reis Ortaokulu
64-Ünsal Ortaokulu
65-Varsak İmam Hatip Ortaokulu
66-Varsak Ortaokulu
67-Varsak Sakarya Ortaokulu
68-Varsak Şelale Ortaokulu
69-Yenimahalle Ortaokulu
70-Yıldırım Bayezit Ortaokulu
Yetmiş ortaokul olduğu halde ortaokul öğrencilerinin en az yüzde otuz beşinin sığdırılacağı(!) üç okul hangisi peki?
Onlar da bu ilçedeki üç imam-hatip ortaokulu: Kepez İmam Hatip Ortaokulu, Nebi Güney İmam Hatip Ortaokulu ve Varsak İmam Hatip Ortaokulu
İlçede toplam 196 okul var..Bunun 70 tanesi ortaokul... Yani toplam okul sayısının yaklaşık üçte biri ortaokul...
Bu ilçedeki toplam öğrenci sayısı: 91.984...Bu öğrenci sayısının da üçte birinin ortaokul öğrencisi olduğunu varsayarsak ortaokullarda okuyan öğrenci sayısı : Yaklaşık 30.495
Toplamda 70 ortaokul olduğuna göre bakalım okul başına kaç öğrenci düşüyor:
30.495 : 70 = Yaklaşık 436 Öğrenci
İlçedeki toplam imam-hatip ortaokulu sayısı kaç peki? Yukarıda belirtmiştim ama bir kez daha tekrar edeyim:
Kepez İmam Hatip Ortaokulu, Nebi Güney İmam Hatip Ortaokulu ve Varsak İmam Hatip Ortaokulu olmak üzere toplam üç imam-hatip orta okulu var. Yani 70 ortaokuldan sadece üç tanesi imam-hatip ortaokulu.
Bu da demek oluyor ki Antalya'nın Kepez ilçesindeki ortaokulların sadece %2.1 i imam-hatip ortaokulu.
Hal böyleyken bu ilçenin Milli Eğitim Müdürünün ilçedeki okullara "Beşinci sınıf öğrenci sayılarınızın en az yüzde 35'ini imam hatip ortaokullarımıza kazandırmak için gerekli hassasiyetin gösterilmesi..." şeklinde bir talimat göndermesi akla, mantığa sığacak bir davranış mıdır? Bence değildir. Ama belgeli melgeli elimizde bir delil var. ( Her ne kadar bu delil MEB yazışmalarına pek de benzemiyorsa bile )
İlçedeki toplam imam- hatip ortaokulu oranı %2.1 ama imam- hatip ortaokullrında öğrenim görecek öğrenci sayısı toplam ortaokul öğrenci sayısının en az %35 i olacak? Bunu akılla mantıkla izah edebilmenin mümkünü var mı? Düşünün bir kere 30495 ortaokul öğrencisinin üçte biri yani 10.165 öğrenciyi üç okula tıkacaksınız. Böylece bir imam hatip orta okulunda okuyan öğrenci sayısı 10165: = 3388 olacak...
Buna karşılık imamhatip ortaokulları dışındaki 67 orta okulda toplam 30.495-10165= 20330 öğrenci öğrenim görecek. Yani düz ortaokullarda okul başına 20330 : 67 = yaklaşık 330 öğrenci... Böyle bir şey mümkün mü sizce?
Ikış tıkış sınıflarda eğitim yapılması demek İlçe Milli eğitim Müdürleri için problem, dert, sıkıntı , hergün şikayet demektir. Ama gelin görün ki Kepez İlçe Milli Eğtim Müdürü Hüdayi Bey ( kendisinden mzür dileyerek yazıyorum ) manyak olmalı ki(!) böyle bir derdi bizzat kendisi istiyor. Düz ortaokullarda okul başına 330 öğrenci düşerken imam-hatip ortaokullarında okul başına düşen öğrenci sayısı 3388 olacak?
Şimdi denilebilir ki? '' Hocam ! Adam düz ortaokulların İmam- Hatip ortaokullarına çevrilmesinin yollarını arıyor. Eğer velilerden fazla oranda '' Ben çocuğumu imam-hatip ortaokuluna göndermek istiyorum'' talebi gelirse, bu talep doğrultusunda düz ortaokullar imam-hatip ortaokuluna dönüştürülür. ''
Böyle bir itiraza verilecek üç cevabım var:
1- Kepez İlçe Milli Eğitim Müdürünün böyle bir düşüncesi varsa bunu 23 Ağustos tarihinli bir talimatla duyurmazdı. Çok daha önce yapardı. Çünkü şunun şurasında okulların açılmasına bir şey kalmadı.Bildiğim kadarıyla Kurban Bayramı tatilinden hemen sonra okullar açılıyor. Kayıtlar bitti. Hangi öğrencinin hangi ortaokulda okuyacağı belli olduktan sonra mı İlçe Milli Eğitim Müdürünün aklı başına gelmiş? Bu saatten sonra olacak iş mi?
2- Bir ilkokul, ortaokul ya da lisenin imam- hatip okuluna dönüştürülmesi öyle kolay bir iş değildir. Veli ( çoğunlukla ) istemiyorsa dönüştüremezsiniz. Mesela bizim mahallede (İstanbul/ Ümraniye / Soyak - Yenişehir- Site Mahallesi ) adılya sanıyla yazıyorum: Bilge Soyak İlköğretim Okulunun bir bölümünün imam-hatip ortaokulu yapılması söz konusu oldu ama velilerin tepkileri üzerine böyle bir dönüşüm olmadı. Şimdi orada bir ilk bir de ortaokul var. Sonra ne oldu? Belediye ve MEB elele verdiler mahallede belediyeye ait bir arsada yepyeni bir imam-hatip ortaokulu yaptılar ( Ümraniye- Fatih İmam-Hatip Ortaokulu.)
3- Egemenlik kayıtsız şartsız milletin mi? Evet öyle...O halde millet imam-hatip ortaokulu istiyorsa devlet imam-hatip ortaokulu açmak zorundadır. Haa 70 ortaokulun olduğu bir ilçede üç tane imam-hatip ortaokulunun varlığı fazla mı geliyor? O zaman sen de sıva kolları,vatandaşa niçin ülkede imam-hatip ortaokulu ve lisesi olmaması gerektiğini anlat... Ama cümlelerine '' Ulan koyunlar, ulan cahiller '' Diye başlamadan...Adam gibi, bir hanımefendi gibi, yani insan gibi anlat...
'' Ben istemiyorum arkadaş! Daha başka ne sebep olsun ki'' Kafasıyla hareket ettiğin müddetçe bu ülkede imam-hatip ortaokulları da imam-hatip liseleri de çığ gibi artacak ve o istemezük diyenler de öylece seyredecekler mal mal...
Bu arada bu olayı ortaya çıkaran Antalya Eğitim - İş sendikası ve bu sendika diyor ki: “Kepez İlçe Milli Eğitim Müdürü Hüdai Vural'ın imzasını taşıyan bu resmi yazıda, bünyesinde imam hatiplerin bulunduğu okullarda, yöneticilerden öğrenci kayıtlarında imam hatiplere öncelik verilmesi istenmiştir.''
Yazıda bir imza görebiliyor musunuz peki?
Ve çok ilginç bir husus daha.
Hüdai Vural aynı zamanda fetö soruşturması geçirmiş bir kişi imiş yine Eğitim-İl Sendikasının iddialarına göre.
Bir fıkra ile noktalayalım:
Sağır, kör, çıplak ve topal dört arkadaş birlikte yolculuk yaparlarlarken serin bir ağaç altı görüp az mola vermişler. Tam oturdukları anda sağır '' Arkadaşlar bazı sesler duydum'' Demiş. Kör '' Evet ben de görüyorum. Buraya doğru yaklaşanlar var'' Çıplak dizlerini dövmeye başlamış '' Eyvaaaah. Bunlar beni şimdi soyup soğana çevirecekler. Topal atılmış: '' Arkadaşlar ! Ben koşuyorum. Siz de durmayın.''
Yani demem o ki şu imam-hatip fobinizi atın artık üzerinizden. Korkacak bir şey yok...