** Şizofrenik hezeyanlarda yaşayanlar hayal aleminin esiridirler.
** Sabırın yetmediği, tedavi etmediği dert yoktur.
** Hiçbir iş nedensiz yapılmaz.
** Söylenen her söz ve tespit, tüm topluma şamil tutulamaz.
** Yorgun bir bedene hergun iflas eden hayaller yüklersen iz sadece yükünüz artar.
** Üstat da olsan, ustada; yatacaksín musalla tasinda .Darısı her insanın başında.
** Gediğine oturtturulan söz , yumruk ve kurşundan daha etkilidir.
** Demlenmeyen sevdalarin tadı bir içimliktir.
** Desinler diye amblem, rozet taşımak ve nutuk atıp tutmak ucuz işlerdir.
** Lafzını çok iyi kavrayamadığınız hiçbir konuda ahkam kesmeyin.
** Hayatınızı "el alem ne der" endişesine göre değil, Allah'ı anlayıp anmaya göre tanzim edin.
** Her çaresizlikle dolu anlar, insanı Allah'a yaklaştırır. Çünkü, sığınılacak tek yer orasıdır.
** İnsanlarin çırılçıplak olan tek organı gõzleridir.
** Sevdikleri için hep nöbette olan ömür ne de güzeldir.
** Mühim olan ölümlerde ölmemektir.
** SEVGİ kelimesinin çok çeşitli kullanımı vardır. Çok iyi bir o kadarda tehlikelidir. Kullanma kılavuzu kullanıcısına göre değişir.
** Zekilik ve ezbercilik apayrı özelliklerdir. Kütüphanenizdeki bütün eserleri hatim etmek zeki olduğunuzu göstermez. Ezbercilik muhakeme kabiliyetini yok eder. Mesele okuduğunu kavramak, irdelemekte yatar.
** Cümle kurarken kelimeleri tasarruflu kullanırsanız , daha anlaşılır olacaktır.
** İzlemek, seyretmek ve temaşa etmek ayrı kavramlardır. Sadece izlerseniz kopyacı , ama temaşa ederseniz üretici olursunuz.
**Senin varlığın ne kadar titrek ve aciz. Allah kusurdan, noksanlıktan uzaksa, kendi kusurlarını ve karanlıkta kalan huylarını gör. O zaman varlık iddan kimin elinde bil. Ve daha çok sığın, anla, an Allah'ını.