Sabahları severim,gecenin aksine bir dinginlik verir yorgun ruhlara.Hele ağaçlarn yaprak hışırtısı ve kuş seslerinin musikisi su sesine karışmış bir armoni olmuşsa...Hayal ettiğim bir dünya benim için,dünyayı tabiatın dinginliğinde seyretmek,dalıp gitmek varlığı meçhul bilinmeze...
Belki yorgunluğun,yılgınlığın hayattan korkmuş,sinmişliğin emareleridir başkaları için bu saydıklarım,benim içinse bir kurtuluş,yaşam belki de...Çoğu zaman bu halim eleştiri konusu olur sevdiklerim için,aldırmam...Vurdumduymazlıkla nitelenirim...Oysa yaşamın ta kendisidir yaşamak istediğim.İnsan eli tarafından kirletilmemiş bir doğa ve canlılar...Benim bu halim en çok da eşimi muzdarip eder,üzülür içinde bulunduğum yaşamdan kaçışımı,anti sosyalliğimi gördükçe...Sitemleri vardır çoğu geceler...Katlanır densizliklerime de gözyaşlarında rahatlar çoğu zaman...Yine de en çok daldığım dünyayı anlayan odur,belki de onunda böyle bir özlemi vardır...
Sabahlar dinginliğin ölçütüdür benim için,gün ağarmadan kızıllığın belirdiği henüz tabiatın uyanmaya başladığı saatlerde karbondiyoksitsiz havayı teneffüs ediyorum önce,bir kumru kuşu konuyor pencereme ardından biri daha,uzansam yakalayacağım mesafede,korkmasın diye put oluyorum adeta...Nefesimi tuttum gözlerimi gözlerine diktim öylece kalakaldım...Önünde bir karaltı olduğunu biliyorda anlamaya çalışıyor sanki...İki kere ötüyor sonradan anlıyorum eşini çağırıyor yanına,uçuyor uzaklardan eşi tam konacakken yanına şüpheleniyor vazgeçiyor üçadım uzaktaki ağacın dallarından cevap veriyor eşine...Sanki uzaklaş ordan der gibi tedirgin tavırları...
Uçmuyor karşımdaki kuş aksine yürüyor yanıma,yaklaşıyor,yaklaşıyor...tüyleri yüzüme,burnuma çarpacak kadar yakın...Nefes alamamaktan ben tedirginim...Uzun süre tuttuğum nefesimi veriyorum derin derin soluyarak.Uçmuyor,kaçmıyor...Elimi uzatıyorum kekiyor önce sonra avuçlarımda...Gerideki eşi feryat figan uçuyor,havada dönüyor tehlikeyi sezmiş gibi,korkmuş biraz...
Kuşla samimiyetimiz artıyor her geçen dakika,başını ,tüylerini okşuyorum,bir köpeğin sadakati var olduğu yere yatıyor kuşcağız...Elime alıyorum heyhat,yaralı bu kuş,hem de ayağından ...Bir kendini bilmezin saçması kırmış ayağının birini...Ne yapabilirim diye düşünüyorum alıp içeri giderken,her kafadan bir akıl,çocuklar ah vah ediyor sevgilerini ifade ederken ,hanım en mantıklısı...diyor bir veterinere götürelim.
( Sabahlar Güzeldir 1 başlıklı yazı Lütuf VELİ tarafından 4.02.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu