Sanatçıların sanatını, düşündüm bugün. Dünya sanatçılarla dolu, yaşasın sanatçılarımız yaşasın sanat..!
Aklıma ilk gelenler...

Örümcek, geçmiş odanın başköşesine nakış işliyor, milimetrik işlemleriyle, sekiz gözü var ya; çok dikkatli ve becerikli bir şeklide en muntazam nakışını bizlere gösterip olduğu yerde kımıldamadan, bizi görünce saklanıyor utanıp...

Kuşlar, kuytusunda ağaçların dallarında, topladığı çalı, çırpılarla en güzelini sıra sıra kilim gibi dokuyor, yavrusuna en sağlam evi yapıp fırtınalardan, yağmurlardan korumak için günlerce inşaat işçisinden daha yorgun düşüyor, yılmadan...

Karıncalar mimarları kıskandıracak şekliyle, projeleriyle, toprağı tarhana yapıp yuvalarının kapısından başlıyorlar, maden işçileri gibi toprağın en derinliklerine yol yapıp hiç durmaksızın o küçücük ağızlarıyla, incecik bedenleriyle bıkmadan usanmadan kışlık yiyeceklerini taşıyıp duruyorlar...

Arı, Peteğinle şov yaparken, filozofları hayrete düşürdüğü gibi, sırlarını göstermezler. Balın en güzelini bizler için mutfağımıza sunmaya çalışırlar. Kış reçelimizi hiç düşünmeyiz...

İpek böceği, dut ağacının yapraklarıyla beslenir, tombul tombul bedenleriyle kestane kurduna benzer ama çok çalışkandır. En güzelini üretir ipliğin. Yarışa girer ipek böcekleri...

Evet, doğanın usta sanatçılarını, kalbimin sesleriyle alkışlıyorum...

Işıkları kim açıp kapıyor?

Ateş böceği de nereden çıktı şimdi sevgilisini cezbetmek için ışıklarını açıp kapıyor, sanatçılarımızın kafasını karıştırıp duruyor...

Ya maymunlar boş gezenin boş kalfaları, daldan dala koşuyor, ip cambazları onlar, ellerinde muzlar, şapırdata şapırdata arsız bir şekilde yerken, başka bir yiyeceğe saldırıyor, maymun iştahlı ya ....



Oya Gedik
( Doğanın Sanatçıları! başlıklı yazı Oya GEDİK tarafından 5.02.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu