Dostla Söyleşiler
Söz vardır doğura güneşi,söz vardır pişire aşı,söz vardır kaldıra leşi.Söz vardır alevlendirir ateşi.Söz vardır sizi vezir eder,söz vardır rezil eder.insanı.
Dilimizden dökülenlerin kaynağı ise tektir aslında. O kaynak beyindir. İnsanların duygularını şekillendiren,değer yargılarının oluşumunu yönlendiren mekanizma da beyindir.
Herkesin yüreğinde; ilk anda bile olsa farklı çağrışımlar uyandıracak birkaç sözcük işte sizlere: Aşk ,sevgi arkadaşlık,dostluk,içtenlik,eş,evlilik,kadın,erkek vs vs
Hepimiz, kendimize göre düşünüp kendi duygularımıza egemen olmaya çalışarak (bazen de esir kalarak) uzun ince bir yolun yolcularıyız .Bazen sonu belli olmayan maceralara açtığımız ,açabildiğimiz gönül kapılarımız olsa da her yeni güne yoğun duygularla uyanıyor olmaktan istesek de kaçamayız.
Bu yazımda sizlerle dostluk üzerine naçizane düşüncelerimi paylaşmaya çalışacağım. Elbette söyleyeceklerim bir çoğu için tanıdık gelebilir. Çünkü derler ki :’’ Yeni bir söz söyledim diyen sözlerin en eskisini tekrarlamış olur.’’ Buna bağlı olarak derim ki:
Öyle ya da böyle bir çok can için bir dosteli olabilmiş bu yüreğin sizlere yinede söyleyebilecekleri olmalı diye düşündüğüm için bu yazı ortaya çıktı.Bu tümceler o yüzden yazılıyor.
Derim ki: Dost, sevginin paylaşımın adıdır En doğru adresidir. Olumlu ya da olumsuz her durum karşısında birlikte durabilme duygusunun, eyleminin adıdır. Aşık Veysel’ ‘’ Dost dost diye nicesine sarıldım. Benim sadık yarim kara topraktır ‘’ dizelerinde yüreklerimize düşen pişmanlığı yaşatmamaktır belki de.Pir Sultan Abdal’ın dostun güllerinden yaralanmamasıdır.
Dostunun derdiyle dert olabilmek,sevinciyle sevincini paylaşmaktır.Aldığımız nefes kadar hissedilebilendir dost.. Türkülerin,nice nice şiirlerin ,şarkıların,öykülerin ana temalarından biri olan bu kavramın büyük emek ,büyük yürek isteyen bir uğraş olduğu unutulmamalıdır .Dar günlerimizde yanımızda olabilendir dost.
Hep yanı başımızda duran iyi gün dostlarına ise daha çok dikkat etmeliyizi..Çünkü:Aldanışlar her zaman hüzün verir insana.Son pişmanlık değil hiç pişman olmamak gerçek amacımız olmalıdır.Zor da olsa.
Sizler bu satırları okurken bence dost………… tümcesinin tamamını kendi değerlerinize uygun sözcüklerle içinizden geçirdiğinizi hisseder gibiyim. Sizleri böyle düşünürken benim de usuma kısacık bir dostluk öyküsü düştü. Sizlerle paylaşmak istedim.
Yılanla tilki arkadaş olmuşlar. Arkadaşlıkları ilerlemiş dostuz demeye başlamışlar.Bir dost gibi davranmaya çalışarak hem de.Her yerde birlikte geçen günlerin birinde önerine bir ırmak çıkmış.Karşı kıyıya geçmeleri gereken bir anmış o an. Yılan _
_ İyi ama ben yüzme bilmem ki dostum demiş. Tilki ise:
- Sen onu düşünme biz dost değil miyiz ? Hem ben iyi yüzerim ,merak etme demiş.Dolan boynuma ben seni geçiririm .Birlikte atlamışlar ırmağın azgın sularına.Her ikisi de memmunlarmış hallerinden.Irmağın ortalarına yaklaştıklarında ise yılan tilkinin boğazını sıkmaya başlamış. Tilki?
- Ne yapıyorsun dostum diye kısık sesiyle inlemiş. Yılan :
- Ben senin uzun zamandır bu anını bekliyordum,Sen hangi dostluktan bahsediyorsun diye alaylı alaylı gülmüş. Yılanın ciddiyetini anlayan tilki aklını kullanıp:
-İyi ama biz yıllardır dostuz ,arkadaşız Madem öyle uygun gördün,karar verdin ,senin dediğin olsun .Vedalaşmadan ayrılmak istemem. Biz dostsak uzat yanağını son kez öpeyim,sonra ne istersen yaparsın ,demiş. Yılan buna kanıp yanağını tilkiye doğru uzatınca tilki kaçırmamış fırsatı.Yılanın kafasını ağzına alıvermiş.Sonu elbette ölümmüş yılanın.Geçirmiş karşı kıyıya yılanın ölmüş bedenini.. Atmış kumların üstüne dostunun leşini !!Ayağıyla düzeltmiş,doğru hale getirdikten sonra söylenmiş.DOST DEDİĞİN DEĞİL ÖYLE EĞRİ BÜĞRÜ,İşte böyle olmalı DOSTDOĞRU demiş .
Ne dersiniz? Dost dediklerinizden kaçı böyle dost doğrudur?Ya da siz dostlarınıza göre ne kadar dost doğrusunuz? Vereceğimiz yanıtlar yaşam karşısında duruşumuzun da bir göstergesi değil midir ? aslında
Sevgisiz ,dostsuz,aşksız ,umutsuz kalmayın Eğer gerçekten bir dost yüreğine yazılmayı becerebildinizse yalnız değilsiniz. Dostça kalın
*Nedense eklendiği zaman satır başlarında kayma oluyor Paylaşan dostların dikkatine
(
Dostla Söyleşiler başlıklı yazı
B.YILDIRIM tarafından
10.02.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.