Yaratılışla ilgili edindiğimiz dini bilgilerden Allah’ın iki kişinin ‘tek ten’ haline gelmesini istediğini biliyoruz;bundan da evliliğin temelinde ‘birlik ruhu’nun yattığını çıkarabiliriz.Erkek ruhunun derinliklerinde bir kadına ihtiyaç duyduğu ölçüde kadın da aynı özlemle bir erkeğin yakınlığını arar.Birbirlerini tamamlayan çiftlerde iki zihin ve yüreğin birlikte mücadelesi ileyaşam çok daha kolaylaşır.İdeallerini hayata geçirmek için birbirlerine tutunarak hayatların birleştirilmesinden daha heyecan ve mutluluk verici ne olabilir.Evliliğin ilk baharında çiftler birbirlerini karşılıklı olarak besleyip zenginleştirme yoluna giderler.Yeni başlangıçların yenibir sevginin ortaya çıkması çiftleri olumlu değişikliklere sürükler.İlişkideki tatmin ve bağlılık duyguları beraberinde mutluluğu da getirecektir.Sevgilerini taze tutarak korumayı başaran çiftlerin ilişkileri aynı sıcaklıkta sürebilir.Partneri için’nasıl olsa benim’ diyerek onu çantada keklik görenlerin sevgilerinin yaz mevsiminden sonbahara geçmesi hiçde sürpriz olarak karşılanmamalı.İster ilişki ister evlilik olsun çiftler birbirlerine ‘farklı olabilme’ve’hayır’deme özgürlüğünü tanıyabilirlerse sevgilerinin ilk günlerdeki sıcaklığını sürdürebilme olasılığı yüksektir.Diğer bir önemli konu da eşinizin ya da sevgilinizin sevgi dilini keşfederek konuşabilmektir.Sevdiğimiz kişinin sevgi dilini kullanarak onun sevgi deposunu doldurduğunuzda karşılık bulacağınızda hiç kuşkunuz olmasın.En sert bir insanın bile yüreğindeki buzları eritebilecek olan sadece sevgidir.

Aklımızı karıştırıp hayatımızı altüst eden en güzel risktir aşk.Yaşadığım deneyimlerden belirli bir yaşa özgü bir duygu olduğunu düşünmüyorum .Dünyaca ünlü psikolg Gary

Zukav’ göre gerçek aşk spritüel boyuttaki aşktır.Bu boyuttaki aşklarde çiftler karşısındakinideğiştirmeyi değil,kendi duygusal farkındalıklarını geliştirip noksan ve yıpratıcı yanlarıyla uğraşırlar.İlişkilerde kendi enerjimize benzer enerjileri çekiyoruz.Bir bakıma hak ettiğimiz ilişkileri yaşadığımızı söyleyebilirim.Amerikalı pskolog yazar Zukav evliliğin çiftlerin yaşam

mücadelelerini kolaylaştırmaktan öte bir şey olmadığını savunuyor.Güvenlik,para,prestij,yalnız kalma korkusu ve romantizm bu nedenleren belli başlıları.Üstlenmemiz gereken ilişkiyi değiştirmek ya da onarmak yerine kendi takıntılarımızı fark edersek karşımızdaki kişiye de bakışımız değişiyor.Siz elinizen geleni yaptınız ve karşınızdaki iyi niyetli değilse acı veren bir güvenlik duygusu mu yoksa spritüel paylaşımcı bir ilişki mi net olarak görmeye başlıyorsunuz kendinize ola güveniniz arttkça.

Bir bohem çocuğudur aşk ve evrensel.Eros’un oklarının size nerede ve ne zaman isabet edeceği bir sürpriz.Aslna bakarsak aşkı kadınlar başlatıyor,seçimi onlar yapıyor.Kadına sahibi değil de sevgilisi olduğunu hissettiren kadın ruhundan anlayan beylerin eşleri ya da sevgilileri oldukça şanslı ve mutlu bir azınlık teşkil ediyorlar ülkemizde.Sizi yüreği kadar aklıyla da seven bir kadının peşinden gidin beyler.İnsanın başına bir nadiren de iki kez gelir aşk.Heyecan,motivasyon ve mutluluk verir. Aşkla yaşanan bir cinsellikte insan ‘bütün’insan dır,aşksız bir cinsellikte ise ‘eksik’insandır.Aşk bağlamında yaşanan bir cinsellik insana bir türarmağandır.Doğa aşksayesinde cinselliği estetize etmiştir.Bakışlardaki manyetik çekim devam ettiği ölçüde çiftlere göre değişerek dört yılda tutun da hayat boyu bile sürebilir.





Nilüfer DURSUN





( En Güzel Risk başlıklı yazı Nilüfer Dursun tarafından 16.02.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.