Olsun dedim ihtiyara...Söz sansür koyarım aralara....Hele sen şu geçmişi birazcık arala....Sigara da bitmişti o ara...Biraz ürkek,biraz sesi kısık hem...Olur ya duyar sanıyor annem....Anamdan mı korkarsın baba,dedi belamısın lan başıma...töbe töbe...Güldük,gülüştük uzun uzun...dedi dursunun çocukları kardeşiniz sizin...Şok olma sırası bendeydi şimdi...Vakit de hayli geç olmuştu,ezan okunur ikindi....Ne iştahım kaldı,ne de yazma isteğim...Yok yere kardeş sahibi olduk nideyim.Baba dedim istersen ben duymadım gideyim...
Dedi sen değil miydin ivcikleyen gerçeği,Ben de gençtim kokladım benim olan çiçeği...Bunda kusur mu var,günah mı...Haram mı mübah mı,valla ben bilirim ki günahı vebali babasının...Birazcık da bizi ayıran anasının....Ben sevdamı yaşadım oğul,sevdama vurgun...Hayat kancıklığın yaptı ben ona kırgın....İhtiyar derken böyle yine dalmıştı derinlere...Döndü şöyle bana baktı da bir kere.Dedi istersen kalk gidelim eve,akşam olmakta.Bak bir senle ben kaldık sokakta...Hem anan merak eder dellenir şimdi.Bak akşam oldu karanlık içime sindi...Nerden çıktı bu yazma merakı hem.Bilir misin benimki sade kadere sitem.İnsan bir kere gelirmiş dünyaya bin kere ölmek niye.Bitirme istersen daha neler katarım ben bu öyküye.Ananı,alışım ve babası Ali çavuş...Aman dikkat et duyarsan anandan yana bir davuş....Dellenmesin yine bilirsin ananı...Hele aşk,sevgi olunca konu.Yetmişine tırmanır ama kıskanır beni hala,Zaman zaman benzetmez mi kendini gonca güle...Ulan neyimiz kaldı ah ile vahtan gayrı...Onun da yok bize hayrı....Geldik gideriz,sıramızı savdık biz....Deme baba böyle, daha yaşın neki ...Hele şu dursun meselesini iyice bir söyle...Gardaş mardaş dedin de ürktüm birden...Hısımlık oldumu onlarla sahiden...
Şunu bilirim,şunu söylerim ki oğul;Sakın olaki kız alıp kız vermeyin o zevahirden...Bulaşığı vardır muhakkak bir yerden...Gülüyordu ilk kez ihtiyar sinsi sinsi...
Şimdi,yani dedim öyle mi...Zorladımsa da ihtiyarı söylemiyor...Olmuştur canım bir yerlerden karışıklık diyor...Neyse istersen o faslı geçelim,hadi eve gidip birer çay içelim...Kalktık yavaş yavaş,dedi oğul bunları anan duyarsa çıkar savaş...Aman ha duymasın anan kıskançtır...Bilirsin işte yaşadığımız öylesine bir aşktır....Kafamda binbir soru oluştu da soramadım babama...Üşüdüm bu bahar mevsimi de sarıldım abama...Biz sanırdık onbir gardaş nüfusumuz...Çocuklar,torunlarla artıyordu da gün be gün...Yeni gardaş ve bacılar da çıkıvermez mi ikinci ana dursunun...Babam ikinci hayatını anlatıvermişti de sanki o yılları yaşarcasına....Kelimelewr döküldü ağzından pişman olsa da koşarcasına...Anlattı da anlattı aşk içinde coşarcasına....
Eve de yaklaşmıştık anlaşılan,anamdan hala çekiniyor ihtiyar belli ...Dedi ah şu kamışlar ,nice aşklar yaşamışlar...dili olsa da söylese ,kızarmıştı yüzüm...O kamışlar ki uğrak yeriydi bizim de sevgimizin.İhtiyar bana bakıp gülmez mi bir de...Tam da ceylanla uyuakaldığımız yerde...Dedim konu ben değilim,dur hele...Sen neler yaşadın bu kamışta o mevzuya gir hele...Hani baharda püskül çeker ya kamışın dişisi,yaprakları geniş geniş olur açar ya...o zaman girersen içine görmez kimse...Eğer sevdiğin de yanında var ise...Daha ne istersin ki a oğul.YAPRAKLAR DÖŞEK OLUR KAMIŞLAR YASTIK,HEM DE püsküller kuş tüyü .Babasına yakalandık bir akşamüstü... Aha şurda,derken kamışa öfkesini kustu.Neden saklamadınız der gibiydi...Aksırırken sanki maziye söver gibiydi...
Bir başka kinlenmişti ihtiyar sanki o günleri yaşar gibi...Kamışa mıydı kini öfkesi birazda kendine yaptıklarına şaşar gibiydi...Yok canım dedi çocukluk tevbe tevbe...Ulan oğlum nerden geldik bak yine dellendim...Üzme be baba aynı illeti ben de yaşadım dedim.He yahu senin de vardı bir ceylanın ne oldu,neylediniz...Neyse biz yaşadık ölümü bekleriz....Sen daha gençsin yaşa güzellikleri...Sakın bakıpta hüzünlenme geri....Her aşkın bin türlü alı var,Arı zehirli amma...vazgeçillmez balı var....Aşk aşk ne güzelliktir o ,yaşadım ben....Yasak da olsa,mutlu oluyor her durumda seven....İhtiyarın ozanlığı tutmuştu,söyledikçe söyledi...Sen sakın evlat aşkından vazgeçme dedi....Gelmiştik eve, bu ara.Sustu onca hikayeden sonra fukara...Yarına inşallah devamı,daha bitmediki hikayenin tamamı.
Yarını iple çektim,girmez uyku gözüme,Eee ne de olsa şoo meseleyi kavuşturacaktık
( Babam 2 başlıklı yazı Lütuf VELİ tarafından 20.03.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu