1 Divan-ı Halil 23

Sevgi, huzur ve mutluluğun en adil terazisidir.

Her daim hayırlı ve güzel duaların ta kendisidir.

 

Sevgi, henüz doğmuş bir çocuğun çok tatlı gülüşüdür.

Ürkek bir serçenin yuvasından en heyacanlı ilk uçuşudur.

 

Sevgi, hissetmektir, gözleri yaşlı duygusal olmaktır, empati yapmaktır.

Edep ve izan yoksunu insanların tekerine çomak sokmaktır.

 

Sevgi, yeyip içtiğinden tad ve lezzet almaktır.

Hatır gönül için sıkıntılı günlerde dostlarının yanında olmaktır.

 

Sevgi, şekkat ve merhamet abidesi anne ve babaların ellerini öpmektir.

Onlara saygıda ve hürmette kusur etmek gereken kadir kıymeti vermektir.

 

Sevgi, gönlün bereketli tarlalarını nadasa bırakmaktır.

Vicdan yoksunu zalimlere, celalli ve haşin bakmaktır.

 

Sevgi, helal çalışan bir ırgatın rıza-i lillah için terini silmektir.

Niçin yaradıldığını derinden her nefes alıp verdikçe bilmektir.

 

Sevgi, hayırlı kapıların açılması için sabırlı ve metanetli ağzı dualı olmaktır.

Yere göğe sığmayan şanı yüce yaradanı, gönlünde ağırlamaktır.

 

Sevgi, sıhhat ve afiyetli bir vücudun zekâtını uzun secdelerle vermektir.

Ömür miadı bitinceye dek,  yüzünü her daim aşk ve şevkle kıbleye çevirmektir.

 

Sevgi, yüce Allah’ın habibine işin kolayına kaçmadan meftun olmaktır.

Saçını rahmani yollarda ağartmaktır.

 

Sevgi, şan ve şöhretine güvenmemek, mal ve mülküyle övünmemektir.

Dostlarının ders verici acı nasihatlarına gücenmemektir.

 

Sevgi, insanı insan eden iyilik ve güzelliklerin deryasında çimmektir.

Dostlarının sırlarını gönlün derinliklerine gömmektir.

 

Sevgi, fikri güzel gönlü güzel insanları, gönle sultan başa tac etmektir.

İnsanlığa, barışa, kardeşliğe giden yolların çalı ve dikenlerini, kökünden çekmektir.

 

Sevgi, pınar olup buz gibi şarıl şarıl akmak bağrı yanmışların susamışlığını gidermektir.

Muhterem veli zatların meclisinde edepiyle oturup onları can kulağıyla dinlemektir.

 

Sevgi, karadenizde gemileri batmış misali yaşlı gözlerle akıbetini düşünmektir.

Rahmani yollarda menzil murad almak, için eğitilmiş rahvan atlara binmektir.

 

Sevgi, mürekkep yalamışların meclisinde lisanı hal ile örnek olmaktır.

İnsanlık üzerine yazılmış kitapları yavaş yavaş okumaktır.

 

Sevgi, feleğin sillesini yemişlerin içler acısı hal ve ahvallerini yakinen bilmektir.

Yılanın başını daha küçük iken ezmektir.

 

Sevgi, sevmeyi şiar edinen gönüllerde yanan ateşlere körükle girmemektir.

Sevdiklerini çekirdeğin kabuğunu doldurmayan nedenlerden dolayı üzmemektir.

 

Sevgi, aşkın patika yollarında sevdiğiyle el ele kol kola dolaşmaktır.

Üç tarafı denizlerle çevrili bu yalancı cennet ülkemi sevenlerle buluşmaktır.

 

Sevgi, geceleri asumanı süsleyen yıldızları temaşa ettikçe, günün yorgunluğunu gidermektir.

Gördüğü her sıkıntı ve kederden kendine bir hisse çıkarmaktır.

23/ Şubat/2022

( Divan-ı Halil 23 başlıklı yazı sadeceo tarafından 28.02.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.