Yıllardır ekonomik olarak sıkıntı içindeyiz. O zaman bu sıkıntılardan kurtulmak lazım. Toriği çalıştırmak lazım. Üç al iki öde diye bas bas bağırıyorlar arkadaşlar. Ne güzel bir sistem. Üç tane alın ikisini ödeyin, eve getirin, sonra gidin ikisini iade edin, biri size kalsın. Bendeki de ne akıllar ama? Olmuyor mu öyle? Hadi ya! Tüh!


Memleket olarak enflasyondan sıkıntılıyız. O zaman ne yapacağız? Yapılacak zor işlerde var, kolay işlerde. Enflasyon koşuyorsa memlekette, enflasyona çelme takmak lazım. Bir kapaklandı mı enflasyon ondan sonrası kolay, üstüne çıkın iyice tepinin, bir daha yerden kalkmasına izin vermeyeceksiniz...


Bütün dünyada hayat pahalılığının önüne geçmek için her bir ülke bir başka ülkenin parasını şakır şakır bassın, ne de güzel olur trilyonlarca dolar, Euro, Rus rublesi, Hindistan Rupisi, daha neler nelerimiz olur. Bas bas dur... En çok biz dolar basarsak Sam Amca'dan bile daha çok dolarımız olur. Hadi onlarda tuttular Türk Lirası bastılar, Atatürk'ü tanımış olurlar, ne güzel...


Başta olan hükumetler enflasyonu ve hayat pahalılığını önleyemediği zaman, tepelerinde bulunan Demokles'in Kılıcı zaman zaman kabine üyelerinin kafasına, omzuna, sırtına batmalı, kanatmasa da acıtmalı biraz... Bunun içinde Bay Demokles den gerekli izinler ''Müsaadenizle sizin kılıcınızı bir müddet kullanacağız.'' diyerek zamanında alınmalı... Nasılsa ateşli silahlardan değil...


Ekonomiye felsefi yaklaşımlarda bulunmak lazım. Ekmek elden su gölden, felsefesi için büyük çaba harcamalı... Suyun gölden temin edilmesi için, evimizi de göle yakın bir yerden ayarlamak çok faydalı olacaktır... Damlaya damlaya göl olur felsefesi de güzele bir yaklaşımdır, ancak göl kuraklık nedeni ile kurursa büyük sıkıntı çıkacaktır...


Başka bir felsefi yaklaşımda ayağını yorganına göre uzat felsefesidir ki seçilen yorgan bu konuda ana malzemedir... Ayrıca yorgana ayaktan başka şeylerde uzatılabilir, adam ters yatarsa, ayaklar baş, başlar ayakta olabilir... Ayağı uzatırken de çorapları da çıkarmış olmak lazım... Yorganın altında iki kişi yatıyorsanız biraz didişme yaşanabilir, o zamanda ''Yorgan gitti kavga bitti.'' deyip kavgayı sonlandırmak lazım...

( Yeni Ekonomik Yaklaşımlar başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 25.06.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.