"Herkes işini  dörde çeyrek kalana kadar bitirsin,aşağıda şeflerin ve asistanların toplantısı var."diye durmadan hatırlatıyordu,aşcıbaşı yardımcısı.

Toplantının konusu zaten belli,üç aşağı beş yukarı,müşteri memnuniyetsizliği.Yıllardır tanıdığımız eşimizi ve çocuklarımızı memnun edemezken her ilden her ülkeden her kültürden gelen insanları aynı çatı altında  nasıl memnun edeceğiz,biz de bilmiyoruz.

Bize  pişmiş olanlar başkasına çiğ,bize tuzsuz  gelen yemekler  başkalarına tuzlu  gelebiliyor özellikle tansiyon hastalarında ciddi bir sorun bu.Bin kişilik tesiste kişiye özel  menü çıkartılması beklenilemez.

Malun sonbahardayız havalar serinledi,kavurucu sıcakları geride bıraktık,klimayı açık unutup uyuyakalan ve bütün gün havuzdan,denizden çıkmayan müşteriler üşütüyor,suç bizim:
"Yemeklerden zehirlendik."

Geceleri diskoda  kusana dek içenler hastalansa  yine adres bizi gösterirler"
"Yemeklerde kuyruk yağı mı kullanıyorsunuz tereyağı mı?"


İş disiplininden,müşterilerden,hiyarşiden,maaşlardan ,otelin faturalarından bahsetti; asık suratlı olduğumuzdan yakındı.

İnsan  ilişkilerinin ilk işareti  güler yüzdür.

Bundan önce  altmış yaşlarında,babacan, aşcıbaşımız vardı her  sabah bölümleri dolaşır:
"Günaydın ustalar,hayırlı işler."demeyi  kendine adet edinmişti.Bazen de yanımıza gelir çıraklık anılarını anlatırdı bize kulakları çınlasın Talip usta kahkahalar havada ucuşurdu.


Dervişe sormuşlar:" Sana küfrettiğimiz halde  neden bize dua ediyorsun?"
"Sizin küfrünüzü duaya çevirebilmek için."demiş.



( Toplantı başlıklı yazı berberce tarafından 15.09.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.