10 Aralık İnsan Hakları Günü.

İnsan olmanın doğada var olmanın bir çok hakkı var elbette. Bunların en başında yaşam hakkı geliyor.

Biz ilk önce kendimizin daha sonra doğada yaşayan bütün canlıların yaşam hakkına saygılı olmalıyız mesela.

Zevk için spor olsun diye bir insan öldürülüyor mu hiç? Hem de kulüp ve dernekler vasıtası ile.

Kaos olur buna benzer filmler çekilip, kitaplar yazıldığı zaman bile ya korku, yada gerilim filmi kategorisinde yer alıyor.

Evet ne demiştik yaşam hakkı bir de bu yaşam hakkını destekleyen, insani haklar var.

Bunların bir kaçını sıralamak gerekirse birincisi elbette yaşam hakkı.

İkincisi eğitim hakkı.

Üçüncüsü sağlık hakkı. Dördüncüsü ulaşım hakkı.

Beşincisi özgür düşünce hakkı. Altıncısı özgür düşünce hakkı.

Yedincisi Eşit imkanlardan faydalanma hakkı.

Sekizincisi kişi dokunulmazlığı hakkı.

Dokuzuncusu barınma hakkı.

Onuncusu kişi hürriyeti hakkı.

Ve bunları istediğimiz kadar uzatabiliriz.

10 Aralık 1949 yılında imza ile güvence altına aldığımız İnsan hakları bildirgesi ne yazık ki ülkemizde dahil bir çok ülkede uygulamada sakatlıklar arz etmektedir.

Çünkü insan hakkı çıkarlara ve riyakarlıklara, iktidarlara kurban edilmektedir.

Bir çocuğa tecavüz edilince sessiz kalmak mesela.

Sağlıktan eşit yararlanamamak mesela. Aç ve bitap Yokluğun pençesinde sokaklarda kalmak mesela.

Polis devletleri mesela. Bir şiir, bir kitaptan dolayı suçlu bulunmak mesela.

Paralı eğitimde, fırsat eşitliğinin ortadan kaldırılması mesela.

Kişilik haklarının göz ardı edilip emeğin sömürülmesi mesela.

Bir annenin yavrusuna süt verememesi mesela.

Hırsızlıkların görmezlikten gelinmesi, halkın kin ve nefrete yönetenler tarafından sürüklenmesi mesela.

Kendi savaşı olmadığı halde savaştan köleliğe kaçarken bir çocuk bedeninin Sahile vurmasına karşı duyarsızlığımız mesela

Savaşta babalar ve oğullar ölürken. Annelerin ve evlatlarının mafyanın kucağına itilmesi yuvasız kalması mesela

Aynı dili konuşmayıp, aynı inanca sahip olmadığı için işkence gören, hapse atılan ötekileştirilen insanlar gibi mesela

Bunu uzatmak mümkün çok daha fazla ama gerek yok insan olalım insanca davranalım yeter.

Yaşam her canlının hakkı ve insan hakları insana özel bir hak ve bu günün bütün haksızlıklara rağmen kutlanması arzumla

Dünya İnsan Hakları Günümüz Kutlu Olsun.

Bütün haksızlıklara rağmen

Ayhan ayna

10.12.2022

( 10 Aralık İnsan Hakları Günü başlıklı yazı Ayhan AYNA tarafından 13.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.