Bir zamanlar gazeteler kışın karların çok yağması çiğ düşmesinin ölümlere sebep olması nedeniyle sanırım "beyaz afet"diye başlık atarlardı.
Oysa kar bereketti.Akan ırmakların su kaynağıydı.Sular baharda bu karların erimesi ile çoşar,sevgiliye kavuşmak ümidiyle çoşardı denizlere doğru.
Karların yağışında görsel bir şölen olurdu.Sarı sokak lambalarında usul usul inerken acelesi yoktu.Beyaz bir örtü kaplardı şehri.Caddeleri kardan temizleme telaşları alırdı.
Şehrimizde ilk farkındalık Erciyes'e bakınca beyaz gelinliğini giymiş bütün güzelliğiyle göz kamaştırırdı.

Kar yağışları şiirlere romanlara konu olurdu.Özellikle Doğu anadolu bölgemiz kardan nasibini alırdı.Günler haftalarca kar yağardı.
İbrahi Sadri'nin bir şiirini hatırlattı şu kardan yoksun zamanlarımızı 1979 un kışıydı istanbul'a kar yağıyordu diye başlıyordu
.
O zamanlar İstanbulda askerdim.O kışı bende yaşamıştım.Sulu bir kar vardı.Hissedilen soğuk fazlaydı.Oysa bizim şehre daha çok kar yağardı .Üşümezdik kardan adam yaparken.Burnu havuçtan elinde bir süpürge.Kışa ait ne güzel hatıralarımız vardı.
O zamanlar evimizde soba ve kömür ateşinde kestane.Çayın demlenmiş en güzel tadı oluşurdu
.
Şimdilerde karın yağmasını bekliyoruz.İklimler değişmişti.Nehirlerin suları azaldı.Kuşlar göç etmeyi unuttu.
O "beyaz kabusun"dönmesini bekliyoruz.Affet bizi kar.Artık sana beyaz afet demiyeceğiz.
Erciyes beyaz gelinliğini bekliyor.
Artık Sana Beyaz Afet Demiyeceğiz!
( Artık Sana Beyaz Afet Demiyeceğiz! başlıklı yazı M.Filizman tarafından 19.01.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.