Tarihin Arka Odası Ve Kaynak Eserler
Resmi tarih kitaplarıda biraz olsun değişmesiyle Tarih öğrenmeye ilgi arttı.Ama bu kez hangi tarihçinin yazdıkları akademik tartışması başladı.
Önceleri resmi tarihe alternatif, kendine has tarih yazan ve yorumlayan yazarlar vardı.Bu yazarlar kendi fikir doğrultusunda tezini savunurdu.
Tarih'i hala bazı yazarların kişisel ön gürüşü ile yazılmaya devam ediyor.Akademik bir heyet objectif olarak yazsa bazı konularda konsensus sağlanır.
Şu tartışmalı görüşler üzerinde hala yoğun tartışmalar devam ediyor;
Vahdettin mi Atatürk`ü Anadoluya gönderdi? Vahdettin hainmiydi?gibi konular mihenk taşı Kazım karabekir`in Erzurum'da Atatürk`ü tutuklamaması ve "emrinizdeyim paşam" demesi kader anıydı
Cemal Kutay, hayattayken tv de yaptığı açıklamalar bile ön yarğılı; Atatürk`ün ölümünden sonra İnönü'nün cemal kutay`ın Ulus gazetesinden tasfiye etmesi objektif kalmasından uzaklaştırmışdır .Cemal Kutay`a göre ATATÜRK uzun yıllar mezarsız bırakılmışdır.Bunu yapanlar kimlerdi?
İNÖNÜ ye yıllar sonra Rauf Orbay, Atatürk kavgası sorulduğunda ; "Rauf"un öfke anıydı diye geçişdirmişdir,Ali Kemal; vatan haini miydi?
Yakın tarih konusunda araştırma yapan, başlıca yazarlarımız; Murat Bardaçı,Soner Yalçın,Ayşe Hür, Mustafa Armağan, İsmail Yağcı, Kadir Mısırlıoğlu gibi, araştırmacı yazarlar arasında ortak görüş yok. Mesela Ayşe Hü,r Türk tarihinin olumsuz yanlarını özellikle yazmakta. Soner Yalçın sabatayist takıntısı Bardakçı'nın Soner Yalçın`ı yok sayması,adını dahi proğramında anılmasını istememesi.
Namık Kemal fikirlerin tartişmasından hakikat doğar demişdi. Bu hakikati görmek için ön yarğılardan uzak objektif olunmalı. Yine zor olan okuyucuya düşüyor her görüşü okuyup akıl süzgeçinden geçirmek, Latife hanım`ın anılarının türk tarih kurumu tarafından yayınına izin verilmemesi bazı konuların tartışılmasına imkan vermiyor.
Tarih meraklıları bilir.Tarihin arkaodası adlı bir proğram var.Muarat Bardakçı ve Kahraman Afyonoğlu ve proğram ilgi görsün diye çağrılan Pelin Batu hanım.
Bu hanım daha çok gafları ve proğram esnasında uyumasıyla ilgi gördü. Proğram reyting aldı.
Bu proğramda tarih meraklılarına tavsiye edilen Selçuklu ve Osmanlı tarihine kaynaklık eden kitapları sizlerle paylaşmak istiyorum.
Tabii herkesin kendine göre takip ettiği tarih yazarları var.Bu sadece bir paylaşımdır.
Tarih meraklılarına kitap listesi
HABERTÜRK'te "Tarihin Arka Odası" programında Selçuklu ve Osmanlı tarihine ilgi duyanlar için önemli bir kaynak kitap listesi verildi. İşte Murat Bardakçı ve Erhan Afyoncu'nun tavsiye ettiği kitaplar
İbrahim Kafesoğlu: Türk Milli Kültürü
Osman Turan: Selçuklular Tarihi ve Türk-İslâm Medeniyeti
Osman Turan: Selçuklular Zamanında Türkiye
Faruk Sümer: Oğuzlar
İsmail Hakkı Uzunçarşılı: Osmanlı Tarihi, 4 Cilt
İsmail Hakkı Uzunçarşılı: Osmanlı Saray Teşkilatı
İsmail Hakkı Uzunçarşılı: Kapıkulu Ocakları
İsmail Hakkı Uzunçarşılı: Osmanlı İlmiye Teşkilatı
İsmail Hakkı Uzunçarşılı: Osmanlı Merkez ve Bahriye Teşkilatı
İsmail Hami Danişmend: İzahlı Osmanlı Tarihi Kronolojisi
Halil İnalcık: Devlet-i Aliyye
Halil İnalcık: Osmanlı İmparatorluğu, Klasik Çağ
Halil İnalcık: Osmanlı İmparatorluğu’nun Sosyal ve Ekonomik Yapısı
Nicolae Jorga: Osmanlı İmparatorluğu Tarihi, 5 Cilt
Abdülbaki Gölpınarlı: 100 Soruda Tasavvuf
Abdülbaki Gölpınarlı: 100 Soruda Mezhepler ve Tarikatler
İlber Ortaylı: İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı
Erhan Afyoncu: Sorularla Osmanlı İmparatorluğu, 6 Cilt
Erhan Afyoncu: Osmanlı Tarihi Araştırma Rehberi
(
Tarihin Arka Odası Ve Kaynak Eserler başlıklı yazı
M.Filizman tarafından
19.04.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.