Son bir kaç günün hararetli tartışması bu.
 KYK yurtları depremzedelere tahsis edileceğinden dolayı Üniversitelerin uzaktan eğitime geçmesi kararlaştırıldı.
Vay efendim, gençleri okullarından soğutmayın uzaklaştırmayın,  devletin sosyal tesisleri yok mu oralara yerleştirin, uzaktan eğitime eğitim mi denir, faydası yok zararı var türünden birçok mazeret ileri sürenler ortalarda.
 70 li yılların sonuna doğru, 5 yıllık üniversite hayatımın ilk 3 senesinde toplam 40 gün okula gidebilmiş bir mühendis adayı olarak, gülme ile öfkelenme arasında bir yerlerdeyim bu türden haberlere.
Yahu terör, boykot eylem vb yüzünden sabah akşam okulların kapanmasına neden olan  zevatın bugünkü uzantılarına baktığımızda hepsi,  uzaktan eğitime karşılarmış.
Eee, hiç eğitim alamayınca sesiniz çıkmıyordu?
Ne istiyoruz biz, niye her gün kavga edip birbirinizi boğazlıyoruz da okullarımız güvenlik nedeniyle tatil ediliyor, nasıl eğitim alıp da adam olacağız diye düşünen pek yoktu.
Önümüzde  toplam 3 ay süre var ve sonra zaten tatil. Bu dönemde evsiz kalan milyonlarca deprem mağduru ailenin , günlük yaşam ihtiyaçları için donanımı yeterli olan KYK yurtlarında barındırılmasında ne kötülük var? Aklın yolu da zaten bunu söylemez mi?
Devletin   3-5 misafirhanesi sosyal tesisleri de zaten şimdiden doldu, milyonlarca insanın yarasına merhem olabilir mi?
Daha  2-3 hafta önce seçimlerin erkene alınması ihtimaline şiddetle karşı çıkanların, "Öğrenciler oy kullanacakları yere nasıl gidecekler, okullar tatil olduktan sonra seçim olaydı"  ya da hangi akla hizmet ederek  ileri sürdükleri gibi "Olacaksa şu Nisan ayındaki tarihten önce olsun" derken,   Nisanda  aynı öğrencileri niye düşünmediklerini sorgulayan oldu mu aramızda? 
E işte şimdi uzaktan eğitim sayesinde herkes memleketinde olacak oyunu rahatça kullanacak.
Deprem bölgesinden gelip de yurtlarda kalan öğrenciler ise zaten yurtlardan çıkarılmıyorlar.
Hala mı memnuniyetsizlik?
Yüzbinlerce vatandaş sokaklarda çadırlarda konaklarken, öğrenciler 3 ay idare etmesinler de üniversitelerde elimizin altında olsunlar derken başka amaçlarınız mı var?
Gündelik siyasi çıkarlarla devletin aldığı her kararı baltalamaya çalışmanın kimseye faydası yok.
Fitne fesat odaklarının tezviratlarına suskun kaldıkça da  bu sefer siyasi çıkarlarına göz yummuş olacağız.
Yanlışa yanlış, doğruya doğru demeyi öğrenmeli.
İtiraz ettiğimiz hususları her veçhesi ile değerlendirip öyle ortaya çıkmalıyız.
Başkasının da, başka türlü bir değerlendirmesi vardır belki..

erol başçı
( Üniversiteler Uzaktan Eğitime Geçsin Mi başlıklı yazı Gökdeniz tarafından 15.02.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.