"Mutlu evliliğin sırrı nedir?" Çok basit hem de iki kelime,bunu öğrenmek için  evlilik ve çift terapislerine gitmenize  gerek yok ki ayrıca bunalıma girip çeşitli psikolojik ilaçlarını kulllanarak "ilaç bağımlısı" olmanıza da gerek yok.

Peki ben nerden biliyorum bunu,dünyanın en iyi üniversitesinde psikoloji alanı üzerine doktora mı yaptım,hiç alakası yok.Boşanma davalarını yürüten avukat,hakim,savcı mıyım,değilim.Aile danışmanı mıyım,hayır.

Kendi ailemden biliyorum rahmetli babam mütevazı biriydi,bir o kadar da duygusaldı,telefonda bizlerle konuşurken bile ağlardı.Babamın özellikleri şunlardı:

Kimseden zorda kalmadıkça borç almazdı.

Aldığı borcu ise söz verdiği günde kesin verirdi.

Çok yardımseverdi,pazardan aldığı elmaları gördüklerine dağıta dağıta eve gelirdi.

Akrabalarımızdan kim hasta olsa,kaza geçirse  otobüse atlayıp geçmiş olsuna giderdi.

Tanıdığı tanımadığı herkesin cenazesine gider baş sağlığı dilerdi.

Yemek seçme gibi bir huyu yoktu,önüne ne gelirse yer,Hakk'a şükrederdi.

Bahçe işleriyle uğraşmayı çok severdi;çiçek sulama,fidan dikme,budama,çapalama,ilaçlama...

Temiz ve tertipli giyinirdi.

İmecelerin baş rol oyuncularındandı.

Alkol ve sigara kullanmaz,oyun bilmezdi hergün kahvehaneye gitmesine rağmen.

Annem ise babamdan on yaş küçük ve babama göre tez canlı,konuşkan,pireyi deve yapan tiplerdendi örneğin, babam pazardan bir şeyi unuttu ya da elektriği açık bıraktı başlar annem:
" Sen  hep böylesin,aklın nerde,herşeyi unutuyorsun."

İki farklı dünyanın insanları tam elli yıl aynı yastığa baş koymuşlar dile kolay,babam vefat ettiğinde yetmiş beş yaşındaydı,bense otuz beş yaşındaydım.Bütün bunları mutlu evliliğin sırrına kanıt olsun diye  yazdım:hoş görü. 
Sözcükteki anlamı şu:

Hoşgörümüsamahatahammültesamuhkatlanmagörmezden gelme veya göz yumma, başkalarını eylem ve yargılarında serbest bırakma, kendi görüşümüze ve çoğunluğun görüş biçimine aykırı düşen görüşlere sabırla, hem de yan tutmadan katlanma demektir. İzin verme, aldırmama, iyi karşılama anlamlarına da gelir.

"En büyük ihtiyacımız hoşgörü, en büyük düşmanımız ön yargıdır."der Cemil Meriç.

Nikah dairelerinin duvarlarında  şu pankart asılmalı:
"Kem gözlü olma,hoşgörülü ol!"
( Mutlu Evliğin Sırrı başlıklı yazı berberce tarafından 28.08.2023 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu