Maksimum hijyen evet çokta takmayın kafanıza pek de iyi bir şey değil. Bir deterjanı kullanınca aslında ona da kısaca temizlik ürünü desek bir şey kaybetmeyiz, çok temiz oluyor her şey. Bizde inatla ve ısrarla maksimum hijyen diyor başka bir şey demiyor yazık ediyoruz dilimize... Temizlik çamaşırlara da lazım, dilimize de...


Öyle ya zaman zaman futbol maçlarını, hava durumunu kritik ederiz halbuki değerlendirmede bulunsak da o kadar güzel olur ki... Mersi diyene de espri yapıp tokadımın tersi deyip cevap veririz teşekkür ederiz desek günaha mı gireriz diye de düşünmeden edemiyor insan...


Telefonlarımızı şarza koyarız, aslında şarja koymamız gerekirken, tabi dilimizde de çok güzel karşılığı vardır aslında elektrik yüklemek gibi, onu kullanırsak sanki çok anormal bir durum olurmuş gibi düşünmemek gerekir...


Herkezi sevmeye çalışırız da Herkes bizi sevmeyebilir, kelimeyi baştaki gibi yanlış yazdığımızdan dolayı bize sinir olur herkes... Yoğurda salatalık doğrar cacık yaparız bir de içine sarmısak koysak iyi olur deriz, ağzımızın kokmasını düşünürüz ama, içine aslında sarmısak yerine sarımsak koysak diye düşünemeyiz.


Deşarj olmak için bir dolu komiklikler yaparız, yapmasak daha iyi. Onun yerine içimizi döküp de rahatlamaya çalışsak daha anlamlı olur gibime geliyor. Hızlı trene binip de illaki İstanbul'a gidecekseniz tren gidene kadar bir çok durakta değil de, birçok durakta mola verecektir. Sizin departmandaki arkadaşlar bir de merak edip çalıştıkları bölümün adını, doğru söyleyecek olsalar her şey çok güzel olacak...


Avantaj her zaman rakip takımda da olmayabilir oysaki takımların birbirlerine üstünlük kurmaları daha kolaydır sanırım. Kimi zaman absürt şeylerle uğraşmak yerine saçma şeyleri koyup onlar ile uğraşmak daha akıllıca, daha Türkçemize uygun olacaktır... Allah aşkına çocuklarınıza çocuklarımıza dilimizi doğru kullanmaları için yardımcı olalım ve gerekli uyarıları yapalım. Yoksa ''Hay dilinizi eşek arısı soksun.'' veciz cümlesini çok duyacağız Türkçeyi seven, Türkçeye aşık insanlardan...

( Dilinizi Eşekarısı Sokabilir Mi başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 3.01.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.