PAVYON KARISI…
TDK sözlük anlamına baktığınızda Pavyon kelimesinin anlamı;
“1-Bir kuruluşun bahçe içindeki yapıları
2-Fuarda ürünlerin sergilendiği bağımsız bölüm
3-Geceleri geç vakte kadar açık olan içkili yer”dır
Konsa çıkan karılar,içtikleri bardak sayısı kadar biriktirdikleri boncuklar, localar kısmını içermediği için TDK bile anlatmada yetersiz kalmışsa,  hesab ı kimin ödeyeceği tartışılan pavyona, neredeyse eglence mabedi anlamı yüklemeye çalışanlara karşı bu yazıyı kaleme aldım.Ben yazmıyorum .Kalem yazıyor..Kadın kelimesi yerine de bilinçli olarak karı kelimesini kullanıyorum
Pavyon ses sistemi, çalınan parçalar ve nameleri ,ışık sistemi ,açılış saati ile birlikte olağan dışı işyerlerindendir.Haciz gibi hukuki muamelelerde bile özel usule tabi tutulmuştur..
1950 li yıllardan beri söylenen Yeşilçam iı ve bir çok ünlü ses sanatçısınıda geçtiği bir tezgahdır.O tezgahı geçmeyen sanatçı olamaz.Anadolu erkeği çıplak karıyı ilk orada gördü.
Bakmayın şimdi sanal kerhanede ürün sayısı artsada ,sanal dünyada batı tipi bar ve gece kuluplerinin “,seks kokan şovları evlerin içine kadar girme cüreti gösterse de  pavyon ayrı bir kültür ve kendine göre kelime dağarcığı,davranış modelleri ve raconu vardır.
Eğlence para demektir.Ağalık doğu bölgelerinin kaderinde vardır..Para ağadadır.1970lere kadar sanayileşince, ağalık kast sisteminin kendiliğinden çözüldüğü Gaziantep in eğlence hayatı pavyonlar,paranın sahibi ağaların sosyalleşme alanlarıdır!!Daha doğudan gelen temizlik maddesi gıda maddesi toptan alımlarını yapan tüccar kısmıda “Antep e de gidek mi?Pekmezinden de yiyek mi “dedikleri günlerde  alemi seven ağabeyler de geldiklerinde bu eylence yerlerine takılırlardı..Gelirken takılanlar ,eylencenin dozunu ayarlayamaz ,paranın tamamını kaptırırlar mal da alamaz enseyi karartarak yada borçlanarak mal alırlardı..Demokrat parti sonrası tüm doğu vilayetlerini bağlayan Birecik köprüsü yapılınca 
ulaşım sallardan köprü ye geçince her şey daha kolaylaşdı..
Doğunun kültüründe hesabı kadına yada karşı tarafa ödetmek yoktu..
Hayatını karartanlar,yolda gidip gelirken sabahınn köründe hayatını kaybedenler,loş ışıkda parlayan dudaklar ve gözlere ilah diye tapıncak, sabah görünce korkup kaçacagı karılara aşık olanlar,yuvası yıkılanlar,senin /benim karıya baktın bakamazsın diye çıkan kavgalar ve batan hayatlar,kerhane öncesi son durak nasıl bir eğlence mabedi olarak gösterilir?
İki  türlü pavyon müşterisi vardır.Gerçekten ortama aşıktır.Eğlenme amaçlı gider .Yada kadını oradan çılaracagım cinsel ilişkiye gireceğini  zannedip sonra da  karıya  aşık olan kendi yuvasını yıkan mendeburlar gider..Üç kağıtta burada başlar..Kadının çağrıldığı masaya gitmesi konstur..Giden kadının görev adı konsamatrislik tir..Her oturduğu masada olabildiğince içecek ki yevmiye düze çıksın.
“Kocacığım aşkım” hitapları sahte yaşam öyküleri,verecekmiş, ilerleyen saat yada olmayacak ertesi sabah randevuları hep sürekli müşteri profili yaratma çabası olabildiğince “vol” sayısı oluşturma çabasıdır. İleri saat randevusunda artık sen sende değilsindir..Alkol seni kaybettirmiştir..Karıyı görecek halin yoktur..Diyelim ki kendini yoldurmayacaksın erken ayrılacaksın,sana ertesi günü kuaföre gidiş saatini randevu verdi ..Kedi gibi dolanırsın  Tek çıkmaz ,kaldığı yer zaten cezaevi gibidir.Diğer mesai arkadaşları ve korumalar eşliğinde çıkarlar..
“Gösterip vermeme “deyimi çıkış noktası pavyonlardır..Verirse büyü bozulur.Ertesi günü hasad zamanı gelecek olan gelmez olur.Zaten eskiyeni gönderirler.Diğer vilayet pavyonları ile Değiş tokuş vardır ve mobilitesi hızlıdır..
 Kadın içtiği içecek alkollü değildir Onun içtiğinin genel adı Vol dür..Bazı yerlerde kız içkiside denir..Sulu çay,sulu bira gibi alkolü düşürülmüş fiyatsenin içtiğinin 4 katı tutarında suyu vurur geçer dibine.Nazen de döker ayak dibine .Karı baktı saf köylü ağa  dibine dibine vurur..Her içirttiği bardak için Boncukları kapar..
Sen karıyı kapacagım zannedersin ama sana hesap pusulası düşer.Bugün ikü paralarla 100 bine kadar uzanan parayı nasıl ödeyeceksin?Senden senet alırlar güzellikle verirsin yada haydar eşliğinde verirsin.Her garson bir fedaidir.Müşteri sayısının 2 katı kadar garson vardır.Hatırı sayılır müşterinin hesapları da sana fatura edilir.Adam babadır hesap ödemez adam komutandır hesap ödemez ödemek istese de ödettirmezler..Yaşı ufaklar çalışma izni olmayanlar,yabancılar ,çalışla saat aralığı gibi haller yumuşak karınlarıdır
Yok kadının emeğinin sömürüsü, yok “hesabı Dilber öder “gibi derin anlam içeren cümlelere fazla itibar etmeyin “hesabı her zaman eşek olan öder..”Hele sırtında yükü ile diğer masa hesapları ile yetmezse hayatı ve yuvası ile öderler ..Bu yazı bu uğurda hayatını kaybettmiş ,çakallara kurban olmuşların hatırasına gelsin

Torun Halili
( Pavyon Karısı başlıklı yazı HALİLİ tarafından 2.02.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu