Loto toto, pilli miyango, ay pardon anlayın işte Milli Piyango, dıgıdık dıgıdık, yani oda ufaktan Beygir Koşturmacası oluyor. Türkiye'nin yarısı bu işlerin peşinde para ve zaman harcıyor. Bakalım bizde bir araştıralım kimler kimler para peşinde, kimler kimler gölgesinin peşinde...


- Merhaba efendim isminiz?

- Şehabettin Dörtnala

- Ne zamandır dıgıdıktasınız?

- Çok rica ederim dıgıdık nedir yahu beygir yarışı deseniz ya şuna...

- Her neyse ne zamandır oynuyorsunuz?

- Ne diyeyim şimdi ben sana, akıl baliğ olduğundan beri şeyttiriyoruz işte...

- Peki bir şeyler kazandınız mı bari?

- Yok canım nerede bir alıyoruz üç veriyoruz.

- Cukka bol o zaman at yarışı oynamak için.

- Yok canım ne bolu emekliyiz işte.

- İyi yetiştiriyorsunuz.

- Nerdeeeee yetiştiremiyoruz. Bir de hanımdan fırça yiyoruz.

- Oynamayın o zaman.

- Nasıl oynamayayım geçen gün at dilini uzatsa, birde hızlı osursa kazanacaktım.

- Kazanamadınız tabi...

- O gün tamı tamına dört yüz milyon verdi altılı...

- Tüh ki tüh!

- Eşeğin de eşeği birinci geldi, hiç kimselerin şans vermediği...

- Eşeğin derken atlar ile beraber eşeklerde mi koşuyor?

- Yok canım öyle fazla şansı olmayan atlara eşek deriz biz.

- Alınmıyor mu atlar eşek lafına.

- At kardeşim ne alınsın ki... Alınsa alınsa jokeyleri alınır...


Bakalım karşımızda şimdi kim var?


- Siz de dolar almışsınız ?

- Evet aldım varsa yoksa dolar.

- Biraz Milliyetçi olsanız

- Milliyetçiyim zaten

- O zaman Türk Parası alsanız.

- Ben hem Türk hem de Amerikan vatandaşıyım milliyetçiliğimi Amerika yönünde kullandım bu sefer ne yapalım...

- Öyle diyorsunuz...

- Bizim başkanda az kaldı dolar çakılacak diyor.

- Sizin başkan desin bizim başkanda pasa dolar basıyor dünyaya pompalıyor...

- Pompacı mı sizin başkan?

- Evet sever biraz pompa işini...


İki tane güvercin şaapacak yer ararken, bir amcanın şapkasına nişan alır ve tam isabetttt...


- Ahanda kafama kuş pisledi hemen bilet almam lazım...


Köşedeki biletçiyi hemen yakalar...


- Ver oğlum oradan bir çeyrek, bir yarım, bir de tam.

- Hayırdır amca çok heyecanla aldın.

- Nasıl heyecanlanmayayım oğlum...

- Bende onu diyorum nereden geliyor bu heyecan...

- Demin elektrik direğinin altında kafama kuş pisledi de hemen bilet alayım dedim...

- İyi ettin amca.

- Çıkar değil mi biletçi sen bilirsin bu işleri...

- Çıkmaz mı Amca... Geçen gün yine aynı senin durumunda ki bir amca, başına kuş pisleyince geldi bilet aldı Allah seni inandırsın yarım biletine tamı tamına yüz yirmi milyon isabet etti...

- Deme be yahu! Garanti gibi bir şey desene...

- Olmaz mı amca olmaz mı...


Adam bileti aldıktan sonra biletçi kıs kıs gülmektedir... Kendi kendine söylenir, kimselerin duymayacağı şekilde...


- O kuşların hepsini ben eğittim ... Ben aşağıdan bir işaret çaktım mı, illaki birilerinin kafasına omzuna ya da ne bileyim işte herhangi bir yerine mıçarlar... Ben de çakı çakıveririm biletleri... Bu devirde herkes para peşinde, tabi bilet satarken bende aynı durumdayım, para bu peşinde koşmadın mı gelmiyor billahi...

( Herkes Para Peşinde başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 6.03.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.