"Salkım salkım üzümdürDostum iki gözümdürGeçmem geçmem vazgeçmem
Sevilecek neyin kaldı?Meğer aşklar hep yalandıSevilecek neyin kaldı?Sanki aşklar hep yalandı
Neyine güveneyim?De get yalan dünyaSeni nasıl seveyim?Ömrümü çalan dünya
Neyine güveneyim?De get yalan dünyaSeni nasıl seveyim?Ömrümü çalan dünya
Aşk zehirli yılan imişGenç ömrümü çalan imişYandım yandım aldandım
Güzel olan neyin kaldı?Sanki aşklar hep yalandıGüzel olan neyin kaldı?Sanki aşklar mazide kaldı
Neyine güveneyim?De get yalan dünyaSeni nasıl seveyim?Ömrümü çalan dünya
Neyine güveneyim?De get yalan dünyaSeni nasıl seveyim?Ömrümü çalan dünya
Neyine güveneyim?De get yalan dünyaSeni nasıl seveyim?Ömrümü çalan dünyaAşkımı çalan dünyaKimlere? Kimlere kalan dünya
Neyine güveneyim?De get yalan dünyaSeni nasıl seveyim?" 

"Canısı","sırılsıklam," hadi gel Erzurum'a gel","yalnızım " gibi bir çok şarkılarıyla tanıdığımız
İbrahim Erkan'ın doksanlı yılların sonralarında çıkarmış  olduğu bu albümünü dün gibi hatırlıyorum.İsyan,karamsarlık,çaresizlik ve güvensizlik gibi duygular uyandırsa da hepimiz bu şarkıyı çok sevmiş,arabalarımızda son seste dinlemiş,radyolarda sürekli bu şarkının çalınmasına yoğun istek yapmıştık.

O dönemler kaset dönemiydi,bunu yazarken kendimi çok yaşlı hissediyorum ama kader işte yaşlanmakta var hayatta, kaseti çıkan ünlüler özel televizyonlardaki show programlarına katılarak kasetinin reklamını kendisi yapardı.Duyanlar duymayanlara duyurarak en  yakınımızdaki kasetçinin yolunu tutardık,fiyatı hiç önemli değildi yeterki o kaseti bulalım.

Çocuklar gibi sevinirdik eve gelince ve gece gündüz demeden teyibimize takar hem dinlerdik hem eşlik ederdik böylece bir haftaya  varmadan tüm şarkıları ezberlemiş olurduk. Hemen hemen her ünlünün unutulmaz şarkılarının altında hep 'kasetin' imzası vardır.
Kaset çıkarmak  zor işti;sanat,emek işiydi ve kaset deyince aklımıza  ya şarkı gelirdi ya türkü;şimdiki gibi pornografik görüntüler gelip internet siteleri ziyaret edilmezdi.

Teyzem hastalanınca onu ziyarete gitmiştik,çarşıda dolaşırken amcam sormuştu:
"Var mı bir isteğin?
" Var."
" Söyle bakalım,neymiş."
" Yalan dünya alıcam."
" O da neymiş."
"Kaset,İbrahim Erkal'ın."

Hiç unutmuyorum beş liraya almıştım kaseti belki de evin bir köşesinde  hala duruyordur.Demek istediğim şu;ne bu şarkıyı yazan,söyleyen kaldı ne teyzem ne de kaseti  beraber aldığımız o amca; ne bu yazıyı yazan kalacaktır ne de bu yazıyı okuyanlar.

Her günümüzü son günümüzmüş gibi yaşayalım.


( Yalan Dünya başlıklı yazı berberce tarafından 23.03.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.