Bizlerin, Bahçelievler Deneme Lisesinde okurken çok iyi öğretmenlerimiz vardı. Sosyal Bilgiler ve tarih dersi bu dersler içinde ayrı tuttuğum, çok sevdiğim derslerdendi... O kıymetli öğretmenlerin bizlere yaptıkları olumlu katkıları asla unutamam ömrüm boyunca... Allah onların hepsinden razı olsun, unutulmazlarımız arasındadırlar...

Hiç bir zaman sosyal bilgiler ve tarih derslerinde dersi kaynatma gibi bir düşüncemiz olmazdı, en azından benim olmadı, can kulağı ile öğretmenlerimi ve anlatılan dersi dinlerdim. Çalışmamak gibi bir sıkıntımda olmazdı asla... O güzelim öğretmenler bize vatan sevgisini, bu vatanı kurtaranları kuranları sevmeyi, başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere, iliklerimize kadar işlediler ve hissettirdiler...

Dersi sevdiğimiz ve de çalıştığımız için hiç bir zaman kopya çekmek gibide bir sıkıntımız, derdimiz yoktu, düşünsenize böyle bir şey yapsak ve de yakalansak yerin dibine geçerdik, mahcup olur bir daha okula gelemezdik...

Her zaman tarih kitapları başucu kitaplarım arasındadır... Bir de tarihi ve tarihi olayları farklı kaynaklardan okumakta fayda var diye düşünüyorum. Sadece galiplerin tarihini değil, olaya dahil olan başka başka kişileri ve oluşumları da okumak hem ufkumuzu açacak hem de gerçeğe daha yakın bilgi edinmemize olanak sağlayacaktır...

Bu memlekete geçmişte değer katanları, atalarımızı kötülemek, kınamak, yerden yere vurmak, hiç kimseye bir şey kazandırmadığı gibi, yeni nesillere de vatanlarını kötüleme, nefret ettirme fırsatı verecektir... Tarihten ders çıkaralım o bize yeter... Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün dediği gibi ’’Tarih yazmak tarih yapmak kadar mühimdir yazan yapana sadık kalmazsa değişmeyen hakikat insanlığı şaşırtacak bir mahiyet alır.’’ Unutmayalım asla...

- Bu gün hangi dersler var?
- Matematik, fizik, beden, sosyoloji bir de tarih var.
- Ne güzel tarih varsa Meral Hocayı görmek var.
- Hocamız ne güzel ders anlatıyor değil mi?
- Ağzının içine bakıyoruz vallahi neler söyleyecek diye...
- Yazılı yapacakmış bir iki ders sonra
- Yapsın birader ne güzel.
- Bu sefer daha iyi notlar alırız ...
- Ne olur sanki tarih dersinin saatini biraz fazlalaştırsalar.
- Çok da iyi olur birader...

İşte böyle yıllar yıllar geçti ama bizim tarihe olan ilgimiz artarak devam etti, halada ediyor. Bir kaç Hocamız ile hala görüşürüz, biz onları unutmadık, onlarda bizi unutmamışlar...
( Tarih Bu İyi Okunmalı başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 3.05.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.