Kim İndirecek Mengeneyi

KİM İNDİRECEK MENGENEYİ..!

 

 Gazzeye Dair..

 “İçimde Yarım Kalmış Bir Konuşmanın Üzüntüsü Vardı” 

Sabahattin Ali 

 


       Şehrimin kimliksiz sokaklarında büyüyen bir  mülteci  İle “İçimde Yarım Kalmış Bir Konuşmanın Üzüntüsü Vardı” ve  Beynime vurulmuştu kelepçeler,  Nereye dönsem , hücreler içinde hücreler. Boğuktu ve pusluydu sesler... uykusuzdu boğazıma düğümlenen nefesler .Yorgun ve yılgındı. Yıpranmıştı dudaklarım ve susuzdu cinnetimle  yıkanan cenazeler.  

           Zihnimin uçlarında biriken , uyuyan , sürünen.. sabiler diriler..  ölüler..   ıssız , şafaksız ve sessizler.  şakaklarımı kemiren namlu uçları;  Şehrimin kimliksiz sokaklarında büyüyen bir mülteci  gibi  kimsesizler. 

        Hani nerde o ..! Hani nerde , Şehrimin kimliksiz sokaklarında büyüyen mültecive beni  emekleyen şerha nerde  

Peyder pey alevlenen sevda nerde.. 

Yüreğimin  sancısı..! Havva nerde  

  Diyenler gibi kefensizler 

Büyüyen ,büyüleyen cüceler,  beynimi boğazlayan düşünceler .. hepsi birer kafes gibi hepsi birer hücre içinde söylenceler. 

Ve sahne içinde sahneler  

.. o kim ki ;  kim ki onu sahneler  ... 

Perde arkalarında gizlenen pencereler ..  

beni  emekleyen şerha nerde..? Peyder pey alevlenen sevda nerde.. 

Yüreğimin  sancısı..! Mevla nerde. 

Diyenler gibi kefensizler.. 

Hani nerde o ..! Hani nerde , Şehrimin kimliksiz sokaklarında büyüyen mülteci. setretildiğim semtlerin gizinde  mi deşiliyordu elleri..  

Zira ’İçimde Yarım Kalmış Bir Konuşmanın Üzüntüsü Vardı” Şehrimin kimliksiz sokaklarında büyüyen bir mülteci ile. O ki.. kendimden sıyrılan bir kopuşun küfrüydü.. Bu öyle bir kopuş ki yaşamın en güzel süsüydü. 

Güya  ben Adem o Havva’ydı. Yüreğimdeki ay, nefesimde ki hava ,Zihnimde  ki kavgaydı. 

Kan kırmızı akan kemanımın saçlarından çığıran bir  yasaydı. 

Ah ki bir yaşasaydı… 

Zira ’İçimde Yarım Kalmış Bir Konuşmanın Üzüntüsü Vardı” Şehrimin kimliksiz sokaklarında büyüyen bir mülteci ile. 

      Bilinseydi .. Senin gibi bilinseydi.. Gecenin sessizliğinde , sensizlikle   tükenmiş,  kutsanmış ve  ulu cihanın dillleri , bağrını kopararak şakırdatırdı şarkını ve gözlerin gibi alabilseydi gözlerine , savaşarak yaşatırdı. aşkını. 

Hani nerde o ..! Hani nerde , Şehrimin kimliksiz sokaklarında büyüyen mülteci …ve beni  emekleyen şerha nerde. 

Peyder pey alevlenen sevda nerde.. 

Yüreğimin  sancısı..! Aksa nerde  

Diyenler gibi kefensizler… 

     ’İçimde Yarım Kalmış Bir Konuşmanın Üzüntüsü Vardı” Şehrimin kimliksiz sokaklarında büyüyen bir mülteci ile   Ve kentimin fakir coğrafyasından doğan bozkır çocukları...! göğün göğsünü yırtarak sesleniyorum! zehirli ve  kirletilmiş zihinlerin  topraklarına.. 

     iblisin başını saygıyla eğdirenlerin başına.. 

      Zira   firavunun kibrini inşa ediyorlardı 

Şimdi kim bozguna uğratacak bu sessizliği ve sensizliği. İblisin başını saygıyla eğdirenlerin başına.. Kim indirecek mengeneyi. 

              Şimdi beni  emekleyen şerha nerde. 

Peyder pey alevlenen sevda nerde.. 

Yüreğimin  sancısı..! Aksa nerde  

Diyenler gibi kefensizler… 

              Utanıyorum … utanıyorum ve çıldırıyorum  ve  yine Beynime vurulmuş kelepçeler,  Nereye dönsem , hücreler içinde hücreler boğuk ve puslu sesler , uykusuzdu boğazıma düğümlenen nefesler  

        Ve susuz kaldı artık cinnetimle yıkanan cenazeler. 


Erkam YILDIRIM

(Siruni)

       

 

( Kim İndirecek Mengeneyi başlıklı yazı #eryld tarafından 16.05.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu