Helveti Zahid Gece Azime Meyhanedi
Xəlvəti zahid gecə azime meyxanədi
Peymanın üzmiş? yaki. Məste bu peymanədi

Bu lotı qızmış dünən cam piyala sındırıp
Cür'ə mey içmiş gənə akil'u fərzanədi

Sanki o məəşuqəsin royada görmiş yəqin
Bu qoca çağı gənə aşiq'u divanədi

Bir gözi şəhla gənə ğarət edip yığdığın
Ol tanışı tapmağa xəlqilə biganədi

Gül üzi ateş vırıp xərməne bülbül yanır
Çehrəsi şəm'in güləş afəte pərvanədi

Ağlamağım sübh'u şam şükr ki zaye dəgil
Qətrə yağış əşkimiz gohəre tək'danədi

Nərgese saqi gənə sehr okoyubdur mənə
Vird okunan cergemiz məclise əfsanədi

Mənzile hafiz əlan baregəhe şah olıp
Çatmış ürək kaminə can bəre cananədi

(Hafizin farsı şiirinden ilham almış)

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
(Googl çevrimi)

Dün gece, münzevi keşiş inzivaya çekildiğinden pişman oldu ve meyhaneye gidip şarap içmeye başladı.

 Düne kadar kadeh alıp yemeyi aptalca karşılayan ve bunu haram sayan şallı Sufi, şimdi biraz şarap içtikten sonra yeniden akıl ve bilgeliğe kavuştu.

 Sufi'nin gençliğinin güzel sevgilisi dün gece uyuyakalmıştı;  Bu nedenle yaşlılığında sevgiyi ve gençliği yeniden hissetti.

 Bacha Mogh yani genç güzel barmen meyhanede aklı ve dini alıp götüren Sufi'nin peşinden gitmiş ve o güzelliğin peşinde herkese yabancılaşmış, kimseye aldırış etmemiş.

 Çiçeğin yaprağının kırmızılığı bülbülün yüreğini yaktı.  Gülen yüz ve mumun parlak alevi kelebeğin tüylerini yaktı

 Allah'a şükürler olsun ki gece gündüz ağlayışlarım dinmedi.  Gözyaşlarımızın yağmur damlaları zaman denizinde büyük ve eşsiz bir inciye dönüştü.

 Göz, bir barmenin nergisi gibi büyü belirtisi olarak bizi okuyor ve üflüyor;  Bundan sonra söz ve dua topluluğumuz romantik bir hikaye anlatma kulübü haline geldi.

 Şu anda Şah'ın akşamı Hafız'ın oturup kalktığı yer haline gelmiş ve bu sayede kalbi ve ruhu Mehboob'a gitmiştir.
( Helveti Zahid Gece Azime Meyhanedi başlıklı yazı faramarz-abdollahpur tarafından 27.05.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu