Sam Amca, amca mamca dediklerine de fazla bakmayın. Dünyada kendinden, bir iki kankasından başka hiç kimselerin iyi olmasını istemez. Kankaları İngilmanya ve Yahudimanya da aynı kendisi gibidir, aralarında fark yoktur. Yeter ki insanlar ölsün, binalar yerle bir olsun, tabiat tahrip edilsin, sonrada bir taraflarına kına yakılsın...

Kendini her zaman demokrasinin beşiği zanneder. Bir dolu yeğeni vardır geçmişte ve günümüzde. Yeğenleri ile arası her zaman iyidir. Dünyanın herhangi bir coğrafyasında savaş çıkmazsa Sam Amca ve yeğenleri kahrolurlar, hasta olurlar, yataklara filan düşerler... Vekalet Savaşlarında bir numaradır hepsi... Ellerini bile sürmeden, hem silah satarlar, hem de insanların ölmesini seyreder, sonrada göstermelik bir şekilde ellerini ovuşturarak viskilerini yudumlarken tüm dünya ülkelerine barış çağrısı yaparlar...

Terbiyesiz ve ahlaksız bir amcadır bu Sam Amca. Paran varsa Sam Amca’nın ülkesinde kral gibi yaşar gidersin, paran yoksa eğer seni sürüm sürüm süründürür, hatta sürünmekten de beter eder. Kara derilileri insan yerine bile koymazlar çoğu yerde...

Sam Amca’nın görme yetisi çok zayıftır, bu nedenle zaman zaman siyah güneş gözlükleri ve numaralı gözlükler kullanır... Hem miyoptur uzağı göremez, hem de hipermetroptur yakını da göremez, şekil kayması da vardır aynı zamanda astigmattır... Renk Körlüğü de vardır... Zaman zaman başına gelenlerden dolayı mor rengi çok sever, en çok mor rengi görür. Birileri bir yerlerini morartmıştır...

Dünyanın sayılı silah şirketleri Sam Amca ve avenelerinin elindedir... Bu nedenle başka başka ülkelerin silah üretmesini, silah satmasını engellemek için her türlü üç kağıtçılığa başvururlar. Barış kelimesini göstermelik olarak kullansalar da, aslında böyle bir kelime lügatlerinde yoktur, seneler önce çıkartmışlardır hayatlarından ve lügatlerinden...

Sam Amca’nın en büyük destekçilerinden birisi sahip olduğu sinema sanayisi ve filmlerdir. Bu filmlerle kendi yapıp ettiklerini biraz da üstüne parfüm sıkar gibi, haklıymış gibi, dünya milletlerine pazarlarlar. Dünya Milletleri de bu herzeleri çoğu zaman yerler... Fakat bilemezler ki biz Türklerin güzel bir atasözü vardır ’’Keser döner sap döner gün gelir hesap döner.’’

Sam Amca bu, halbuki cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ü bir okumuş olsa O’nun ’’ Ulus’un hayatı tehlikeye girmedikçe savaş bir cinayettir.’’ veciz cümlesini de mutlaka öğrenecektir... Tabi Atatürk’ümüzü okumayan Fatih Sultan Mehmet Han’ın ’’Türk olmak zordur dünya ile savaşırsın, Türk Olmamak daha zordur çünkü Türkler ile savaşırsın.’’ cümlesini de bilemeyebilir... Ne yapalım bu da Sam Amca ve avenelerinin cahilliği işte...
( Sam Amca Ellerini Ovuşturur başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 20.06.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu