Sıkışık trafikte bizler burnumuzdan solurken, motokuryeler yanımızdan vınnn diye gelip geçiyor, tabi onlar vınnn diye geçerken bende içimden ’’Ah ulan şimdi motor olacaktı ki altımızda, bizde arabalara selam çakıp geçip gidecektik.’’ diye düşünmeden edemiyorum...

Geçen yanıma yaklaştı sıkışık trafikte bir tanesi, sağlamda bir çocuk ’’Bak şimdi bende iki teker üzerine kaldırsam arabayı da senin ile anahtarına kapışsak.’’ dedim. Dedim demesine de çocuk yemedi, aynen bana ’’Yeme bizi ağabey o iki teker üstünde gitmeyi ancak araba akrobatları yapıyor yoksa sen de onlardan biri misin?’’ dedi...

Ben bu çocukları trafikte sıkıştıranlara çok fena kızarım ve de söverim. Allah var terbiyeli çocuklar hepsi. Eğer ki herhangi bir taşıt tarafından sıkıştırılmıyorlarsa hiç kimselere takılmadan işlerini yapmaya, millete hizmet etmeye çalışıyorlar... Rızık peşinde, ekmek parası peşindeler... Bir iki aykırı tipler var, onlarda zaten bir kaç metre sonra ya kaza yaparak ya da polislere denk gelerek belalarını buluyorlar...

Geçen yine sıkışık trafikte yanaştı yanıma, benim arabayı hanım kullanıyor, onunda önü kapalı arabaların arası çok dar anlayacağınız, cebinden kalem ile kağıt çıkarmış iddia oynuyor, tuttu bana Brezilya Liginden maç soruyor ’’Ağabey sen bilirsin, Palmeiras. ile Cruzeiro. nun maçı ne olur?’’ şimdi çocuk soru sormuş bilmiyorum desem olmaz ’’Berabere biter büyük ihtimalle o maç, bende oynadım beraberlik verdim.’’ O da ’’Sağ ol ağabey’’ dedi... İşim olmaz toto ile lotoyla da kalbi kırılmasın çocuğun... Bir de bakıyorsun milyonlar tutturmuş, sonra plakamı almış da beni bulmuş ’’Ağabey sayende milyonlar kazandım.’’ filan, mesele yani, olmaz ya!

Çok fazla motor kullanan genç vatandaşlar var. Bir çokları kurye, bazıları da zevk için kullanıyor. Zevk için kullananların motorları da çok gösterişli, neredeyse sıfır araba fiyatında motor. Aralarında bazı zibidiler var, zaman zaman varyete yapıp trafiği tehlikeye düşürecek hareketler yapıyorlar ki gerçekten çok tehlikeli ve anlamsız...

Bilhassa küçük kasabalarda kasksız ve ehliyetsiz motor kullananlar çok fazla, bunların bir şekilde önüne geçilmesi lazım... Hızlıda kullanıyorlar fazla trafik denetimi olmadığı için. Kazalara davetiye çıkartıyorlar.

Geçenlerde yine bir motor kuryesi yanımda durdu, trafik sıkışık, ’’Çakmağın var mı ağabey bir sigara yaksam.’’ dedi... Bana da uzattı bir tane buyur yak ağabey diye ’’Sağ ol canım yıllar önce bıraktım ama arabanın çakmağını vereyim de sigaranı yak.’’ dedim. Yaktı sigarayı sonra çekti gitti, teşekkür ederek. İyi çocuklar motokuryeler ekmeklerinin peşinde siz siz olun yolda onlara fazla da sıkıntı yaratmayın...
( Motorcular İle Kanka Sayılırız başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 27.06.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu