Yan Şimdi

Vanessa Mae - storm / keman solo

Dünyada her yıl 104 bin çocuk kayboluyor, kaçırılıyor yada öldürülüyor.
Bu rakam yetişkinlerde 458 bin.
Kadınların sayısı ise 108 bin ve bu cinayetlerin % 58'i eş ve yakınlar tarafından işleniyor.
Yılda yaklaşık 8 bin hektar ormanlık alan yanıyor.
15 milyar adet ağaç insanlar tarfından çeşitli amaçlarla kesiliyor.
Silahlanmaya harcanan para 2 trilyon dolar.
Sağlık sektörüne harcanan paraysa 12 trilyon dolar ki, bu bütün dünya insanları hasta ve sağlıksız demek.
1 milyarın üzerinde vahşi yada evcil hayvan katlediliyor.
Dünyada denizlere taşınmış ve yüzer durumda 100 milyon ton atık denizde.En az 10 katı da denizin dibinde duruyor.Dere, nehir ve göllerde de durum aynı.
Tüm dünyada hava kirliliği ortalaması %17.Yani hepimiz kirli hava soluyoruz.
Dünya nüfusunun %27'sine denk gelen yaklaşık 2 milyar insan yoksul ve fakir.Geriye kalan 6 milyarımız onları doyuramıyor, sadece perişanlıklarını seyrediyoruz.
Her yıl 12 milyon hektar tarım arazisi betonlaşıyor, çoraklaşıyor yada bozuluma uğruyor.
Dünyada her yıl 600 bin ton ekmek israf ediliyor, bu 3 milyar adet ekmeğe denk geliyor.
İnanç meselesine girmek istemiyorum ama onu da istatiksel olarak vereyim.Şu anda dünyanın nerdeyse yarısı inançsız.Nüfusa göre oranlar, Abd'de %30, Almanya'da %40, Fransa'da %25, Hollanda'da %60.Çin'de halkın %80 i Budizm, Taoizm, Şintoizm gibi inançlara sahip.Hindistan'ın %75'i Hindu.Ülkemizde inançsızlık oranı %7 ye çıkmış durumda.
Uyuşturucu kullanımında dünyada başta gelen ülkelerden olmasak da, maalesef uyuşturucu trafiğinde İran'dan sonra ikinci ülkeyiz.
Allah sonumuzu, bütün insanlığın sonunu hayreyleye...
Not:Kopyala yapıştır bir yazı değildir, bütün maddeleri tek tek araştırarak yazdım.

Ölüm ani, yaşam çulsuz, hayat sırlı bilmece
Ağır aksak tekamül, el yordamı, kıra döke
Ve git gide büyüyor dünyanın karnındaki, o bitirim, kara leke.

Şimdi geceleri aydınlatan yıldızlar değil
Aymazlık, durağanlık, global armoni
Ve Sam amcanın akıllı füzeleri
Antenler arası yıkım, dalga boyu felaket
Bir türlü küreselleşemeyen dünyada
Sürekli kazanmaya oynuyor birileri
Sorsam püsküllü cahil diyecekler
Peki dünya, milyar yıldır kare'miydi ki? 

İklimler senden davacıdır
Yağmurlar, ormanlar, dağlar, denizler
Ve yeşil ve kırmızı, senden davacıdır.

Şimdi vahşet,
Şimdi zulüm,
Şimdi ölüm, zamanın aynasında
Söyle, ne bırakacaksın çocuklara
Hiçlikten başka?.

Ayak üstü insan eti, aperatif cenin
Yetim gözleri üzerine sofran
Süslü kadehlerde içtiğin, damıtılmış su değil
Klorlu kan.

Algın puslu, sevgin cılız, umudun bican
Ama sen değil miydin sarp vahalarda
Cananını arayan, o devasa can?…

Oysa sünger perdelerin ardından
Feryad figan içinde sesleniyordu sana, beli bükük dünya
Duymadın...

Ey sanık sandalyesindeki acınası insan
Mahkemesiz suçlusun
Ve tarih tutanaklarına çoktan kaydoldu suçun...

Alevler arasından bak şimdi geleceğe
İse, dumana boyan
Kapkara gir her gece yatağına
Ve her sabah, küllere uyan…

Senindi bu emanet
Göremedin aldığın bir nefesin heybetini 
Ekmeğin, suyun kıymetini bilemedin
Şimdi 
Yan…
( Yan Şimdi başlıklı yazı /Murat/ tarafından 30.07.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu