Gül Diken Yazılar
GÜLDİKEN YAZILAR_ ÖZLÜ SÖZLER
Gerçek: Acı gerçeklerle karşılaşmak istemiyorsan boş hayallerden elini çek.
Yalan: Yaşamak denizine düşenin yılana sarıldığı gibi, ona sarılır gerçeklerden yılan.
Deniz: Kirletme de kasın senden geleceğe masmavi bir iz.
GÜL: İster ağla ister gül; en güzel çağında dalından koparılır gül.
Para: Ne kadar çok tapılırsa paraya, o kadar duvar örülür insanlarla araya.
Yasa: Eğer herkese eşit uygulanacak olursa, yoksullar bayram eder, zalimler düşer yasa.
Sevgi: Kimi peşin sever kimi veresiye, kimi de öldüresiye...
Dost: Yoluna veririm post ama nerede buna değecek dost?
Göz: Yerine göre soğutur ateşi, yerine göre olur köz.
Adalet: O uyumazsa vatandaş rahat uyur.
Siyaset: İnsan etiyle beslenir, seçim zamanı çok seslenir. Dikkat et, yok onda merhamet.
Politikacı: Sonundaki “acı” ya bak, kendini kolla, ister hacı olsun ister bacı, yalandır tacı.
Sigara: Peşin iç, taksitle sağlığını ara. Dışının ak olmasına bakma, içi kapkara.
Mizah: Düşüncenin gülü, duyguların dikeni. Bahçıvanın kahkaha ekeni.
Çevre: Kendisine ettiğimiz bunca kötülüklerden sonra, yeridir dövse bizi evire çevire.
********************
Çelişki: Gönlümdeki ressam toz pembe çiziyor dünyayı/ beynimdeki resim ise kapkara.
Kadın: Gözler üzüm, yanaklar elma, dudaklar kiraz, memeler portakal, göbek ayva...
Gel beni ye diyorlar ama sakın düşünmeden bahçesine dalma, ömür boyu bedava bahçıvanlıktan kurtulamazsın sonra.
Doğa: Yok edemedik bahçeli evleri, parkları yıkıp apartman yapa yapa. Gözünü hırs bürümüş insanoğlu şunu unutma; çevreyi hor gören güzelliği zor görür, doğa depremi, seli, fırtınasıyla üzerimize yürür.
***
Vicdanlar konuşmasa,
feryatları duymasa
Herkes birbirini yerdi,
cehennemden korkmasa.
***
Ekmekler hamur, fırıncılar pişkin
Kişilikler çamur, cepler şişkin.
Çıkarcılık, bencillik gözde
Erdem, özveri şaşkın.
Her gün şarkıları dinleniyor ama
Irzına geçiliyor aşkın.
***Erhan Tığlı***
( Gül Diken Yazılar başlıklı yazı ERHAN TIĞLI tarafından 17.08.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu