Ey Türk Gençliği, birinci vazifeni otobüs, metrolarda durmadan cep telefonlarında oyun oynamak zannediyorsun. Bu oyun senin en kıymetli hazinen filan değildir. Zaten elinde bir kitap veya gazete olsa da onu okuyor olsan ben de şaşmakla kalmaz hayretler içinde kalırdım...

Bazı zaman yanında yörende kitap ya da gazete okuyan başka gençler görürsen de sakın şaşırma. Eğer ki oynadığın oyunların bir ...oka ya da halta yaramadığını söyleyen bir amca yanına yanaşırsa ona kulak ver zaman zaman. O amca ki senin şimdi oynadığın bilgisayar oyunlarının atası olan yılan oyununu takoz marka 31-10 telefonlarda bile oynamış ve bir bok olmadığını anlayıp vaz geçmişlerden birisidir... 

Genç arkadaşım sen cep telefonlarında o saçma sapan oyunları oynarken aziz vatanın bütün işletmeleri yabancılara satılmış, küçük esnaf bir şekilde mesleklerinde soğutulmuş, köşe başları holdingler tarafından ele geçirilmiş, saçma sapan televizyon dizilerinde halkımız adeta esir alınmış, milli eğitimin bir milliliği kalmamış, vatanın her karışı bilfiil fakruzaruret içinde harap ve bitap düşmüş olabilir...

O paketine seksen doksan lira verip de babandan anandan gizli gizli içtiğin sigaralar ve tütünler bile artık bizim tarafımızdan üretilmiyor. O nedenle ben şimdi sana sigarayı bırak kardeşim desem bile bunu da anlayacağını zannetmiyorum.

Ey gençlik, kandaşlarım, Candaşlarım, canlarım ciğerlerim ibiklerim. Biliyorum ki bu cep telefonları ve internet çıktıktan sonra bilgi sahibi olmayı, bunun neticesinde de fikir sahibi olup memlekete katkı yapmayı bir kenara bıraktınız. Varsa yoksa oyun. Çetleşmek kızlı erkekli sizi mutlu ediyor ise de biz büyükleriniz mutsuzluğun dibine vuruyoruz...

Televizyonlarda ki yarışmalara çıktığınız zaman, yüksek lisans, doktora dediniz mi sizin ile baştan gurur duyuyoruz inanın, Türkiye onuncusu, ellincisi yetmişincisi olmuştum ben dediğinizde, ama sonradan da ilkokul bilgisi olan bir bilgiyi es geçip de yanıtlayamadığınızda bizlerde televizyonlar başında kahroluyoruz. Ey Türk gençliği yapmayın böyle üzmeyin bizleri de anne babalarınızı da akrabalarınızda... Muhtaç olduğunuz kudret fıstık ezmesi, fındık ezmesi ya da mesir macununda değil, atalarınızdan bilge olanların asil kanlarında mevcuttur bir an önce özünüze dönün...
( Ey Türk Gençliği başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 11.10.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu