Beni bozmaz kesinlikle diyorsanız sizi yürekten kutlarım... Bende beni bozmaz diyorum amma, işte birde aması maması var. Kimi zaman bozuyor kimi zaman bozmuyor diyenleri de unutmamak lazım diye de düşünmeden edemiyorum... Bir de para bozar derken de miktarını belirtmek lazım tabi ki... Kimisini elli milyar, yüz milyar bozar, kimisini de yüz lira ya da tam tersi olur...

Ah ulan Lidyalılar nereden de aklınıza geldi para diye bir şey icat etmek. Ona gelene kadar daha icat edilecek neler neler vardı kim bilir... Ateşi bulsaydınız, ateş yakmak için kibriti ya da çakmağı bulsaydınız... Tekerlek filan icat etseydiniz. Onlar  var mıydı o zaman? O zaman tekerlek kaşar filan icat etseydiniz. Kaşarda mı vardı o zaman?

Hani vardır bilhassa da Türk filmlerinde zengin iş adamı çek defterini çıkartır büyük bir rakam yazar "Koçum, aslanım, ibibiğim  al şu parayı kızımın peşini bırak hemen kaybol." der. Der demesine de yine de aşk boyun eğmez.  Buda şarkı sözü müydü yahu ne ?

Para bu, bazen bozar, bazen de bozmayabilir ama bir başka alet edevat var ki ona çok dikkat etmek lazım. Anladınız siz onu, oda kredi kartı... İpin ucunu bir kaçırdınız mı toparlaması çok zor... Ha limitsiz kredi kartınız varsa ona bir şey diyeceğimiz yok da limitli olup da yardırıyorsanız kredi kartı ile o zaman bende size sayıyla kendinize gelin derim...

Şimdi burada lanet edelim etmesine de kime edeceğiz... Parayı bulan Lidyalılara mı kredi kartını bulan o muhterem adam   Frank McNamara ya mı lanet edeceğiz... Dingil cebinde para mara taşısaydı, cüzdanını evde unutmasaydı, belki de kredi kartı diye de bir şey hayatımızda hiç olmayacaktı... 

Birde tabi tam tersi bir durum var. Kim para bozar. Benim gördüğüm dolmuşçular, taksiciler zaman zaman zorlansalar da  bir şekilde bu işin altından kalkıp paranızı bozuyorlar. Ama bir seyyar tuvalete girdiğiniz zaman biraz zor, iki yüz lira uzatırsanız belli olmaz küfrü de yiyebilirsiniz benden söylemesi...
( Para Kimi Bozar başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 27.10.2024 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu