Aşk Alfabesi
Elifin ellerinden içti cümle harfler aşk şerbetini. Karacaoğlan, o yüzden dile getirdi incecikten yağan karların elif elif tozduğunu. Göllerde ördeklerin yüzme nedeni de elifin zarafeti ve kametinden mülhem. Ak ellerin tuttuğu kalemlerin, hep aşk yazmasının nedeni elif. Yüreklerden lif lif sökün etmesi hasretin, kesretin boğulma sebebi, vahdetin remzi elif.
Elif, aşk kitabının ilk harfi, harf-i tarif; arifin anlayışını açan anahtar. Aşka girizgâh. Aşığın gönlündeki ah elif… Elifle he’ nin kaynaşmasından çıkan buğu sarınca gönlü şiir olur, türkü olur yükselir semaa gönlün sesi. Zaman elif sayesinde bir güzellik busesi. Elifle yazılır okunur aşk alfabesi. Elifin uğru nakışlanırken dizelerde; hayallerde, gül yüzlü yârin gamzesi şimşek şimşek çakar. Elif kametli sevgililer su misali aşk deryasına akar…
Gönül, yel yepelek bir atın yelesine tutunur, elif diyarına kutlu bir yolculuk başlar. Aşkın alfabesinde, elifin eşiğini geçtikten sonra; heceleme yoktur, hemen okumaya geçilir. Elifin gamzeleri, kirpiğinden süzülür ok olur sineye batar. Yayla çiçekleri elif elif diye kokar dağlarda. Bağlarda çiçekler elif diye açar. Gönül de elif elif diye dolanır durur.
İşte elif, bu hususiyetlerinden ötürü harflerin şahıdır. (He)’nin terkisinde ah olur ,cümle harfleri terkisine alır , Kaf dağına yolculuğa çıkar elif. Buzdan billûr kâselerde, şerbet sunar aşk yangını dudaklara. İncecikten bir kar yağar gönül dağına, “tozar elif elif diye.”
Elif, aşk kitabının girizgâhını süsleyen nihal olmaya devam edecektir dünya döndükçe. Zarafet , incelik ve güzellik; hep elifle anılacaktır mahşere kadar. Ve yayla çiçekleri elif elif diye kokmaya devam edecektir…
Ankara,08.06.2010 İ.K
(
Aşk Alfabesi başlıklı yazı
İbrahim Kilik tarafından
8.06.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.