Aman boşver kele dedi Merve,Adana ağzını kullanmıştı. Çiğdemin kendine garip garip baktığını görünce şaşırdı önce,sonrasında...
-Hayırdır bir gariplik mi var,bana tuhaf tuhaf bakıyorsun.
-Az önce bir sözcük kullandın o ne demek,anlamadım da...Merve kahkahayla beraber.
-Kızım o sözcük Adana,Maraş,Mersin ve Osmaniye vilayetlerinde bayanlar için kullanılan yerel dilde bir kelimedir hatta bölgesel dile malolmuş bayanlar için söylenen bir ünlemdir.Erkekler için ``bre``bayanlar için ``kele`` bu sözcükler aynı zamanda halk edebiyatına da mal olmuştur...Kracaoğlanın söylediği pek çok şiirde bu kelimeleri görebilirsin.``Kele dezze,kele dezze/Üç kızıyın biri bize...``diye başlayan türkülerimizde de görebilirsin demiş ve Çiğdemi bu kelime konusunda bilgilendirmişti de çiğdem ağzı açık dinliyordu mervenin etimolojik açıklamasını... Açıklama bitince Merve,
-Yetermi cancağzım,şimdi bilgilendin mi bu konuda ve sözcüğü anladın mı...
-Tamam sözcüğün nerelerde ,nasıl kullanıldığını anladım da anlamı...
-Yahu çiğdemciğim sen ne okuyorsun branşın neydi...
-Fizik okuyorum,nükleer fizik...
-Anlaşıldı ,şu kadarını söyleyim ki ünlemler duygu belirten kelimelerdir...Tek başlarına anlam ifade etmezler,bir cümle içerisinde anlam ifade eder ve anlam bütünlüğü oluşturur ...işte ``kele kız``diyen biri de ``hey kızım,oğlum ``diyen biri gibi seslenme amacıyla kullanır bu kelimeyi ve de samimiyet ifade eder...Mervenin son anlattıklarıyla Çiğdem aydınlanmıştı....
-Anladım anladım ,şimdi sana hadi gidelim yerine kele gidelim diyebilirim yani ...Gülüştüler...
-Olmadı ama oldu kabul edelim.
-Peki aşkım Talat`a kele diyebilir miyim.
-Aşkın nereli.
-Antepli.
-Bilemiyorum ama kelimeyi biliyor ise bozulabilir...İyisi mi sen bu kelimeyi hiç kullanma.Kele`ye bre ,bre`ye kele dersin trafik karışır...Bu muhabbet geç vakte kadar sürmüştü odada.Konunun dağılmasına,unutmalarına neden olmuştu Şermin konusunun...Çiğdem,
-Mervecim,bir kele kelimesi yüzünden asıl meseleyi unuttuk.Ne yapmayı düşünüyorsun bu çirkef Şermin ve yaptıkları konusunda...
-Bilmem ki,yapabileceğim de pek bir şey yok aslında.Elinde çıplak resimlerim var,onu internete verecek olursa,ailem ve benim için yıkım olur.Bu nedenle ona karşı boynum eğik hep...
-Olur mu kızım bu ülkede hukuk ,adalet var...
-Hıı ,var canım .Şule öldüğüyle kalmadı değil mi...Şuleye hukuk adalet ne yaptı...kızcağız öldüğüyle kaldı.Katili elini kolunu sallaya sallaya geziyor.Ben böyle hukuktan adaletten korkarım asıl...
 
Uzun uzun konuştular,gecenin hayli ilerlemiş saatine rağmen.Çiğdem,
-Uyuyalım kele,yarın konuşuruz gerisini dedi.Merve,
-Haklısın yarında önemli bir sınavım var.Daha sabah kalkıp ders çalışmam gerek.Gerçi sınavım saat üçte ya...Çiğdem yatağa girerken Merve çoktan gözlerini kapamıştı.Çiğdem girdiği yataktan geri çıktı,kapıyı kilitlemeyi unutmuştu.N`olur n`olmaz dedi.Hele bu gün Şerminle de kapışması onu da ürkütmüştü.Çantasını yanına aldı, elini üzerine koydu ve gözlerini kapadı.Bir türlü uykusu gelmiyordu.Öyle bir uyku düzeni vardı ki, uyku saatini kaçırırsa bir daha uyuması mümkün değildi.Bir süre yatakta döndü durdu,uyuyamıyordu.Merveyi de rahatsız etmek istemediği için kitap da okuyamıyordu.Oysa böyle durumlarda onun ilacı kitap okumaktı,kitabı ne zaman eline alsa uykusu gelirdi.Ranzadan sessizce doğruldu ve Merveye baktı.Merve iyice dalmıştı uykuya ,seslendi ``Merve,Merve``diye ikikez Merve duymamıştı.Işığı yaktı çantasından kitabı çıkarırken silah düştü yere.Silahın düşmesiyle çıkan ses merveyi rahatsız etti .Merve gözlerini açmaya çalışırken Çiğdem hızla silahı yastığının altına yerleştirdi.Merve,
-Ne oldu kızım,bu kütürtü,patırtı neydi,derken uykuluydu hala...
-Bir şey yok bi tanem,ayağım takıldı düştüm...sen uyumana devam et.
-Öyle mi,derken kafasını yastığa koymuştu bile Merve...Çiğdem ışığı söndürmüş o da yatağa girmişti.``nerdeyse açığa veriyorduk kendimizi diyerek``sakarlığına kızmıştı.Ne kadar yatakta kıvrandı durduysa da bir türlü kaçan uykuyu yakalayamamış,ninesinden öğrendiği koyunları sayma oyunu bile uyutamamıştı Çiğdemi...
Uzaktan horozların çığlıkları duyulmaya başlamı8ştı ki,birer birer hocalar da ezan okumaya başladı.Ne olduysa ezan sesleriyle oldu ve Çiğdemin gözleri uykuya yenik düştü sabahın ilk ışıklarıyla...
Merve yurtta yapılan anonsla uyanmış saatine bakmıştı.Saat dokuzu on geçiyordu daha erken dedi kendi kendine.On bir`de kalkarım kahvaltımı yapar derse başlarım.İki saat çalışsam yeter diyordu.Planlı kızdı Merve.Ortaokul Türkçe öğretmeni Çerkez Bozdağ öğretmişti ona planlı olmayı ve çalışmayı.Her zaman onu yad eder yaşıyorsa Allah uzun ömür versin.Öldüyse rahmet eylesin derdi.
Bu planlı olması ve çalışması sayesinde başarılı olmuş üniversiteyi tutturmuştu.Hala da o alışkanlığı devam ediyor ve onu başarılı kılıyordu.Tekrar yatmadan önce Çiğdeme baktı,mışıl mışıl uyuyordu,eli yastığının altında.`Uyusun zavallım geç vakte kadar uyumadı.Hem dersi de yok zahir,`` dedi.Kendi de battaniyeyi üzerine çekti tekrardan.
Gözlerini açtığında saat on bir buçuk olmuştu.Telaşla kalktı,ilk kez planının dışında kalmıştı.Alel acele üzerini giyindi,saçlarını taradı ve kantine koştu.Kahvaltı için on dakikası kalmıştı.Ellerinde kitaplar sıraya girdi önce .Bereket önünde iki kız vardı,uzun sürmedi kuyrukta beklemesi.Kahvaltılıklarını aldı ve en yakın masaya oturdu.Kendi kendine kızıyordu geç kaldığı için.Kahvaltıdan sonra onbeş yirmi dakika hiçbir şey yapmadan oturmayı severdi.Şimdi bu lüksünden olmuştu.``Olsun ,dedi.Yine de planıma uydum ya...Hiç olmazsa yıllardır planlı çalışma alışkanlığımın dışına çıkmadım.Sağolasın Çerkez hocam``dedi Çalışma odasına giderken....
( Katil 5 başlıklı yazı Lütuf VELİ tarafından 3.08.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu