Bir gün bir öğrenci yaşarmış.Ve o öğrencide çok fakirlermiş.Ailesinin o kadar madi durumu yok.Bir çalışacak kitap alsın.O çocuk çalışmak ister ama ailesi izin vermez okuda bari bu halimizi gör.Ve çocuk büyük olur liseye geçmişti.
   Lisenin ilk günü çok mutluydu.Ama içindekiler hep onu kapatıyordu.Arada bir kaç gün geçer.Ve arkadaşından bir gelir yanına.Neden içine kapalısın açıklada öğrenelim.Çocuk diyer yok ben açıklayamam.Arkadaşı ona söyler derdini söylemeyen derman bulamaz.Ve çocuk anlatmaya başlar.ben çok fakir bir aileden geliyom ama sizler ise biraz olsun ailenizin madi durumu var.alacak bir kitabım bile yok.Ama siz alırsınız.Benimde kitabım olsun isterim.Ama ne yapalım olmuyor işte para olmuyunca.Çok üzüldüm gerçekten ama sen biraz sabret.Ve arada bir kaç gün geçer.Arkadaşları aralarında topladığı para ile kitap alırlar.Ve çocuk o kadar mutlu olurki gözlerinde yaşlar aktı.Ve dediki ben hayatımda bir gün olsun bir kitap alamadım.Ve ben ondan ağladım.Her yıl takdir getirirmiş.Zaman çok çabuk geçer.Lisenin bitmesine 2 Hafta var.Arkadaşları ile birlikte bir veda gecesi hazırlamak isterler.Herkes kararını verirler.Veda gecesinde çocuk aşık olur  bir genç,zarif,güzel ve o kadarda iyi kalpli birine.Çocuk onu dansa kaldırır,kalkar dans eder.Çok mutludular ama kızın bilmediği bir şey vardı.Çocuk  söyler seni seviyorum.Kız biraz utandı ama kabul etdecek gibidi.Ettimi sizce.Hayır çünkü daha hayatın başındalar ederselerdi belki üniversite sınavında başarı elde edemezdi.Ama kız dedi söz üniversite sınavından sonra.Çocuk tamam der.
     Sınav günüdü çook heycanlıdı.Sınava girer.Sınav bitmek üzerindedi.Soruların çoğunu yapmıştı.Sınavdan çıkar.Hemen eve gider ve sınav çok kalaydı eminimki bir yeri kazanmışım.Yemeğini yer hemen evde apar topar üstünü giyer kızın yanına gider.Kızı görür biraz sınavdan bahserler kızın sınavı iyi geçmiş.Ya senin nasıl geçti.Çok süper geçti.Kesin bir yeri kazanırım.Arada 1 ay geçer üniversite sınavının sonuçları açıklanacak bugün.Açıklandığı gibi sınav sonuçuna bakar ve çok başarılı bir puan çıkarmış.tam 450 puan ve terci eder.Tıp fakültesini kazanmış.mutluydu.belkide hayattını kurtaracak bir mesleğe sabihti.Ama kız arkadaşı 300 puan çıkarmıştı.üzülmüştüm ama ne yapalım elimde gelecek bir şey gelmiyor.O da öğretmenliği kazanmıştı.Üniversiteye kayıt olduk.Üniversite hayatı başka sanki hayatı burada öğreniyorsun.Arada zaman biter.Doktor oldum arkadaşımda öğretmen oldu.çok mutluduk İkimizde.İlk görevimiz Diyarbakırdı.Çok mutluduk öyle anlayamazsınız.2 yıl sonra evledik yuva kurduk. Ve ailemi halende unutmadım.Çünkü bana küçükken oku demişlerdi..Sizde anne babanısız dediğini yapınız.Lütfen
                                                                   Saygılarımla: Remzi yavuzkılıç
( Fakirlik başlıklı yazı remzi-yavuzk tarafından 4.10.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu