Gazetecilere müjde! Bayram günlerinin neşesi bayram gazetesi yeniden çıkıyor. Cumhuriyet gazetesinden Ali Abalı’nın sorularını yanıtlayanBasın İlan Kurumu Genel Müdürü Mehmet Atalay, geçmişte bayram günleri için önceden hazırlanan ve gazetecilere bayramda tatil yapma olanağı veren, ancak artan rekabetle birlikte unutulan “bayram gazeteleri”ni yeniden çıkarmak için çalışma başlattıklarını açıkladı.
Ama şimdi hafızalarımızı tazeleyelim.Bayram Gazetesi naslı nostalji olmuştu.
 
Sabah gazetesi, eski genel yayın yönetmeni  Zafer Mutlu ;1992 de  Kurban bayramı öncesinde bir karar aldı. Artık bayramda da gazeteler okuyucu ile buluşacakdı.
Bunun değişik nedenleri vardı;Zafer MUTLU ve patronu Dinç BİLGİN olaya ekonomik olarak bakıyorlardı. Ve Zafer Mutlu yedi tirilyonluk bir kayıp dan bahsediyordu.
Bu gün daha sağlılklı olarak durum değerlendirmesi yapan gazeteciler var.

Aslında gelenekler korunmalıydı. Her ne kadar bayram gazetesi kalitelide olmasa üç gün çalışan gazetecilere dinlenme süreci, yazarlara boşalmış beyin olarak düşünme süreci verecekdi. Siyasiler bu kısa tatilde biribirine sert mesajlar göndermeyecekdi. Okuyucu bu tatil sürecinde sadece makale okuyacakdı.Ama para hırsı bir geleneği yok etti.
Bayram gazetesini sabota edenler bu gün toplumun en itibarsız kişileri. Zafer Mutlu yedi tirilyonluk kayıpdan bahseden kişi.Dinç Bilgin kendi bankasının içini boşaltan kişi,
Bu bayram öncesi basında Bayram gazetesi yeniden dönüyor diye haberler yapıldı.
O dönem SABAH da yazar; Ergun Babahan;Bayram gazetesinin yeniden okurlarla buluşmasına karşı.Nedeni;Bayram sonrası trajları tekrar elde  edilemesi..

O zaman Bayram Gazetesinin çıkmamasına memnun olan bir diğer yazar Cengiz Çandar ise Bayram Gazetesinin yeniden çıkmasını istiyor.
O zamanlar Bayram Gazetesinin çıkmamasını Devrim olarak nitelendirenler ,bir zaman sonra nasıl düşünüyor?
 “gelenek” gelenek olduğu için de korunmalı. Aslında, “gelenek” ile “yenilenme” arasında varolan sorunsal, her alanda her konuda zihinleri meşgul etmiştir. The New York Review of Books’un son sayısı, “Bayram Sayısı” olduğu için değil, içinde tam da bu konuya yer veren önemli ve ilginç bir yazı yayımlamış olduğu için, dikkatimi özellikle çekti.

Ardan Zentürk'ün Bayram nostaljisi  adlı bir yazısını paylaşalım;geçmiş zamanın belleğinden;
 
Kaybolan bir değerimiz...

"Ama, 1983 yılının o bayramını her zaman anlatırım...

Genç bir gazeteci olarak ilk ve son kez görev aldığım Bayram Gazetesi’ni çıkartışımızdaki o keyif dolu saatleri...

Hepimiz farklı gazetelerden gelip oturmuştuk Tercüman’ın, Topkapı’daki binasına...

Farklı patronların gazetelerinde görev yapıyorduk... Üç günlüğüne de olsa, kendimizin hissettiğimiz bir gazetenin yazıişlerinde buluşmuştuk... Mesleğin gereği o tatlı rekabeti kapının dışında bırakmış, omuz omuza, güle-oynaya gazete yapmıştık...

Hatta... Fikir tartışmalarıyla tanınan birbirine zıt yazarları özellikle aynı sayfanın iki köşesine koyarak kafa bile bulmuştuk...

Çetin Altan’ın pek güzel anlattığı gibi, hepimiz, büyük bir konağın farklı odalarındaydık ve bir bayram günü birlikte olmanın mutluluğunu yaşıyorduk...

Önce Bayram Gazetesi yok oldu... Ardından konak dağıldı...

Şimdi artık, büyük bir sitenin geçimsiz komşuları gibiyiz... "

Aslın da konu maddi.Gazeteciler kendi aralarında özeleşetiri yapma konumuna gelmişlerdir.
Basında tasviye olacak gazeteciler diye.Bunun örneklerini yaklında göreceğiz.
Bayram Gazetesi bir gelenekti.Bayram dolayısıyla gazete okumaya vakit olmuyordu.Akraba ziyaretleri.Gazetelerin israf olmasına sebep oluyordu.
Bir diğer faydalı yanı ;Bayram gazetesi Milli takım gibiydi.Bir tek gazete okuyan okuyucu farklı yazarlarında makalesini okuma imkanı buluyordu.

Bayramlar nostaljik duyguların yükselmesine vesile oluyordu.Siyasiler 3- 4 günlük sürede sert ,kırıcı demeçler vermiyordu.
Bakalım Bayram Gazetesi bu Bayram dönecek mi?
( Bayram Gazetesi Dönüyor Mu? başlıklı yazı M.Filizman tarafından 20.10.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu