4  AKIL’A SESLENİŞ

                                   Yıldızların sayısınca akıl var dostlar akıl.Ben burada 4 grup üzerinden okuyucumla dertleşmek,paylaşmak,analiz edip, insanlar üzerinde çevremizde gözlemlerimizi pekiştirmek adına buna sesli bir düşünce diyebilirsiniz.  
1. Akıl    ŞEYTANİ.   
2. Akıl     CİNNİ.                                
3. Akıl     HAYVANİ.    
 4. Akıl     İNSANİ.
İnsan oğlunun cennet den çıkarılmasına ŞEYTAN vesile olup, YASAK meyveyi yemin içip ikna ederek önce annemizi Hz. Havva’yı ,Havva annemiz de babamız Hz ADEM i ikna edip O YASAK OLAN meyveye EL UZATILIP YASAK ÇİĞNENMİŞ, NASİHAT UNUTULMUŞ,AP AÇIK DÜŞMAN IN (şeytan) sözüne uyulmuş ve neticede CENNET DEN ÇIKIŞ. O gün bugün kadınlarımıza SAÇI UZUN AKLI KISA denmesinin sebebi bu olmuş.O gün bugün kıyamete kadar da şeytan her şeyimize ORTAK OLMUŞ.İşte bu ortak olduğu yegane şeylerden başta, birisi de AKIL.Yani aklımıza ORTAK.İtirazı olan var mı?Nasıl olur diyen var mı?Kendi aklının şeytan tarafından etkilenmediğini İDDİA EDEN BİR BABAYİĞİT VAR MI…?                                   Yüce RABBİMİZ şeytana BENİM HALİS KULLARIM ÜZERİNDE,BENİM KORUMAM ALTINDA OLANLARA KARŞI  HÜKMÜN YOKTUR DEMİŞ.Ve şeytan da kabul etmiştir.Fakaaaaat.Çoklarını da etkileyeceğini beyan etmiştir.Besmelesiz cima,haram lokma, en büyük sebep ve elimizde kanıt.Sen kul hakkı ye ye,sırtına geçir haram lokma ile besmelesiz çocuk olmasına sebep ol.Annenin sütü de haram olunca gelde İNSANİ AKIL’ LI çocuk olsunda AİLESİ ne DEVLETİ ne MİLLETİ ne,DİNİ ne vs. yararlı olsun mümkün mü?   İşte Cenab-ı ALLAH’ ın şeytan’ dan koruduğu nebi ve resuller.Şeytan bu damara girememiş etki edememiştir.Bütün elçiler İNSANİ AKIL’LA hareket etmişlerdir. Elçilere uyan bir zümrede o akılların izinden giderek nefis mücadelesi sonucunda nefsini dizginleyenler  evliyalık,velilik makamını elde etmişler.Bazıları da şeytanına yenilmiş o mevkiden tart edilmişler.Yani bu İNSANİ akıl a ermek o kadar kolay değil.                                  Şimdi kendimizden başlayalım.Çevremize bu gözle bakalım.ŞEYTAN AKILLI  insan görünümlüleri tanıyor muyuz.Şeytan ın özelliği neydi Hz. ademi KISKANMASI yani kıskançlık.KİBİR,KENDİNİ BEĞEN ME,BÖBÜRLEN ME.EVHAM VE VESVESE VERME,YALAN YERE YEMİN İÇMESİ,DEDİKODU, İNSANLARI BİRBİRİNE KIRDIRMASI KAN DÖKMESİNE SEBEP OLMASI,DOĞRU YOLDAN SAPTIRMASI, vs. vb. birçok olumsuzluklar. İşte bu meziyetli olan insanlara ne diyoruz ŞEYTANİ AKILLILAR.Sonlarına bakın.Ticarette,dini inancında,toplum içindeki değerine,yaptığı işlere dersin ki ŞEYTANIN ORTAĞI.Sonuç da hem kendi üzülür iflas eder,hem de yaşadığı toplumun insanlarına huzursuzluk verir.Bakın ne iş yaparsa yapsın şeytan gibi yapar. İkinci akıl neydi CİNNİ akıl,Şeytan da CİN gurubun dan amma onun farkı ifrit çok çok zararlı,yakıcı,aşikar.Cin in diğer taifesi sinsi,içten pazarlıklı,yumuşak diken misali,zararı çok sonra fark edilir.bukelemum gibi. Ne dost nede düşman olduğunu çaktırmaz.Nabza göre şerbet verir.Olaylardan zararsız çıkar.Cinlerin özelliği fazla göz önünde bulunmadan işini görme.Bu tipleride etrafınızda gördüğünüzü tahmin ediyorum. Gelelim HAYVANİ akla bunlar Dünya yansa umurunda olmaz.Vurdum duymaz.Yesin,içsin,eğlensin,şehvet düşkünü,bağırsın,çağırsın,edep ve terbiyeden yoksun.Ahlaksızlığa göz yumsun.Dünyada ne kadar hayvan varsa o özelliklerde de insan vasfı var.Hayvanlar yararlı iç güdüleri gereği,akıl,mantık felsefeleri olmadığı halde.Hatta atasözlerimiz de dahi insanları HAYVANLARA benzeterek DEYİMLER KULLANMIŞIZDIR. Açın bakın atasözlerine.İşte bu akıllıların içinde sürü psikolojisi yatar. En mükemmel akıl İNSANİ AKILDIR.Düşünür,mantık kurar,felsefe yapar,analiz yapar,ölçer,biçer,kar ve zararını düşünür,fani olduğunun bilincinden çıkartmaz.ALLAH c.c.huya inanır,ayetlerini düstur edinir.Peygamberini örnek alır hadisleri ilke edinir.Ata sözlerini kale alır.Tarihiden ders çıkarır.Kul hakkına riayet eder,yalan söylemez,edepli,terbiyeli olur,yüzü kızarır,borcuna sadık olur,münafık olmaz,az yer,az uyur,az konuşur,yürürken,otururken yerken içerken adab-ı muaşeret kurallarını uygular velhasılı ne insanlık vasfı saymakla biter nede şeytanlık,cinlik,hayvanlık vasfı. Bu 4 aklın DİNİ,DİLİ,IRKI,SOYU,SOPU,MEZHEBİ,OKUMUŞU,OKUMAMIŞI,FAKİRİ,ZENGİNİ,GÜZELİ, ÇİRKİNİ,KÖYLÜSÜ,ŞEHİRLİSİ,YÖRESİ vs.vb.OLMA……….Z.OLMAZ.HER YERDE VARLAR. Hz.Adem den hz.Havva dan kıyamete kadar bu akıllar birbirini yiyerek ömür tüketerek dünyalarını da cehenneme çevirerek hiç biride İNSANİ AKIL hariç huzur bulamadan sinir,stres,para,pul,şan,şöhret,mevki makam, vs.diye diye ortada hiç biri elinde kalmadan ASLIHU NESLİ HU doğru toprakla buluşmaya çukurun içine.Orada gösterirler KİM AKILLI, KİM VELİ.ÖLELİMDE GÖRELİM.İyi ki ALLAH c.c.hu. var iyi ki ölüm var.Kim ne yaparsa kendine yapar .Ne ekersen onu biçersin. Dostlar herkes her şeyi biliyor.Okuyor,yazıyor,çiziyor,konuşuyor fakaaaaat.İNSANİ akıl’a AKIL ERDİREMİYOR….AKLI ermiyor.Çözemiyor.Ne ŞEYTANİ,NE CİNNİ,NEDE HAYVANİ AKIL BU sırrı hiçbir zaman kavrayamayacak bundan emin olun ta……ki.ÖLÜNCE anlayacak fakat iş işden geçmiş olacak.Şimdi den İnsanlığa geçmiş olsun.İLİM,BİLİM,bu akılları nasıl İNSANİ akla çeviririz diye çalışma yapmalı, sakın ha çalışma yaparken İKNA olmayasınız……!Ne ayet,ne hadis,ne atasözü,tesir etmiyor.TEK tesir ŞEYTAN size tiyo.Kolay gelsin.                                 
4 1 lere yani % 25 lere sevgi,saygı ve hürmetlerimle dostlar.  Cahit Yetgin www.cahityetgin01.tr.gg
( 4 Akıl A Seslenişler..... başlıklı yazı cahit-yetgin tarafından 14.12.2010 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu