Bekir'in Hikayesi 4.Bölüm (Töre)

 Bekir'i Ankara garından otobüse bindirdikten sonra düşünceli bir şekilde eve döndüm. Bekir töre gereği evlendirildikten sonra Ağrı'ya hiç gitmemiş.Anlattığına göre üç veya dört senede bir gidiyormuş.Bu gitmelerinde tanımış Sakine'yi ve birbirlerni çok sevmişler ama Bekir evli ellerinden birşey gelmiyormuş.
      Bekir büyük bir sabırla beklemiş Sakine'ye"Bekle askerliğimi bir yapayım biraz düzenimi kurayım para kazanayım seni kaçıracağım" diye sözvermiş.
      Bu arada Bekir'in ablası Meryem'le eniştesi Bursa'ya yerleşmişler,Bekir'de bu zamana kadar bazı yıllarda İstanbul'da bazı zamanlarda Bursa'da Meryem'in yanında kalmış.Bekir'in töre gereği evlendirildiği Elif'den iki çocuğu olmuş, ama Bekir zaten evlendiğinde Elif'i severek evlenmediğinden bir türlü ısınamamış Elif'e
      Bekir bir kere kafaya koyduğu ve Ağrı'ya gidip gelmeler sırasında çok sevdiği Sakine'yi kaçırmaya karar vermiş.Sakine'nin yaşı onaltısında olduğundan nikahta yapamıyor,eğer nikah yapabilse belki sorunlarımı belki biraz daha hafifletip çözebilirim düşüncesindeymiş.
      Bekir Bursa'dan hemen ertesi sabah döndü.Bizler meraklar içerisinde onu bekliyorduk.Babası köylerinde hatırı sayılır biri ve zengin olduğundan,Sakine'nin ailesini yüklüce bir başlık parası ve nikay yapmak şartıyla bu durumu kabullendirmişler ve Bekir'lere hemen gelsinler diye haber yollamış.
      Sakine'yi yaşı tutmasada anne babasının rızasıyla resmi nikah kıyacaklar.Töre gereği evlenmiş olduğu Elif'de imam nikahlı olarak bu durıma mecburen razı olacaktı.Ne yapsın eksiketek iki tane yavrusu vardı,bu duruma katlanmaktan başka çaresi  yoktu,kolay değildi ama başka da yapacak birşeyi yoktu.
      Elif'in ailesi fakir bir aile olduğundan dolayı onlarda bu duruma katlanacaklardı ve öylede oldu.Bekir hiç zaman kaybetmeden otobüsle o gün Sakine ile akşama Ağrı'ya yola çıktılar.Orada kaçırdığı  Sakine'ye resmi nikah yapacaklar ve birmüddet  kaldıktan  sonra tekrar Ankara'ya  bana uğradılar.
      Abi dedi evlendim ama töre gereği evlendiğim eşim ,annemlerde kalacak babasının evine zaten gönderemeyiz,o çocuklarda benim çocuklarım yapacak birşey yok ben buradan onların hertürlü ihtiyaçlarını karşılayacağım.
      Bende birkaç gün kaldıktan sonra eşi Sakine'yi de alarak Bursa'ya yola çıktılar.Zamanla bende iş dolayısıyla Bursa'ya yerleştim.Bekirin şu anda mutluluğu yerinde senede birde olsa Ağrı'ya çocuklarını görmeye gidiyor onların hertürlü ihtiyaçlarını karşılıyor.Birtek ihtiyacını karşılayamadığı töre gereği de olsa Elif,o da çilesini çocuklarına bakarak dolduruyor.
      Hala görüşüyoruz.Şu anda Sakine'de bir çocuğu oldu huzurlu bir şekilde yaşamaya devam ediyorlar.


Not;burada anlattığım Bekir'in hikayesi tamamen doğrudur.Sadece kişi isimlerinde ve zamanlarda farklılıklar vardır.Halen görüşüyoruz ve yirmibeşsenelik arkadaşlığımız devam ediyor.


İbrahim Yıldırım
09.02.2011

SON
( Bekirin Hikayesi 4.bölüm Töre başlıklı yazı İ.YILDIRIM tarafından 17.02.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu