BEYOĞLU'NUN ARKA SOKAKLARINDA YAĞMURLU BİR GECE

Dışarda yine yağmur yağıyor.
Benim keyfim yerinde.
Geçmişim şöminenin başına;Dede'mden bana yadigar nargileyi fakurdatıyorum keyifle.
Derken kafamda bir düşünce belirdi;birden bire.
Benim keyfim yerinde.
Ya dışardakiler;dışardakiler ne alemde.
Aldım dolaptan 10 yıllık pardüsemi,geçirdim üstüme ve çıktım dışarı,düştüm yollara.
Dışarda kış kıyamet.
İşaret ettim yoldan geçen bir taksiye;ilk durak Beyoğlu dedim buruk bir sesle.
..............................................................................................................................
''Beyoğluna geldik''dedi şöför kardeş yüzünde bir tebessümle.
İndim Taksi'den ve yürümeye başladım Beyoğlu'nun ıslak sokaklarında.
Yağmur derin bir uğraş içindeydi;adeta yıkamaya çalışıyordu,kirlenmiş Beyoğlu'nu.
''Beyoğlu Beyoğlu yıllandıkça çirkinleşen Beyoğlu''

Derken;yolun karşısındaki bankamatik kulubesinde,üç,beş kişiyi fark ettim.Yolun karşısına geçtim usulca.
Beni fark ettiklerinde hemen çıktılar kulübeden;hücum ettiler üstüme:
''Abi bir çorba parası
Abi bir çorba parası''
Öyle bir koku vardıki üstlerinde,burnumun direği kırıldı bir anda.
Tiner kokusuydu bu;bildiğimiz tiner.Bir kibrit çaksam havaya uçacaktık besbelli.
Üç,beş kuruş verdim ellerine ve hemen uzaklaştık oradan.
Gördüğüm göreceğim yetmişti bana.
Hemen bir taksi çevirdim;''Aldığın yere bırak beni''dedim.Taksici afalladı birden bire
''Bebek dedim.Bebeğe gidiyoruz.''
............................................................................................................................
Girdim sıcacık evime.
Geçdim şöminenin başına
Geçenlerde izlediğim film geldi aklıma.
''ABUZER KADAYIF''
Nargilemden bir duman aldım ve tekrar başladım düşünmeye,
''HEPİMİZ ABUZER KADAYIF OLSAK,
ORTADA NE TİNERCİ KALIR NEDE YANKESİCİ''

( Beyoğlu'nun Arka Sokaklarında Yağmurlu Bir Gece başlıklı yazı fazli-akkol tarafından 20.02.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu