Bilgisi olan kişi ile muhabbet etmek insana huzur verir. Bir de o kişide insana değer verme duygusu var ise tadına doyum olmaz. Bu duygunun tam tersi olan gerçekleri bildiğin halde milletine anlatamama veya milleti inandıramama hallerine düştüğün zamanları, birilerinin milleti resmen kandırmasını gözün gördüğü veya bildiğin halde o kişilere yasal yollarla bile engel olamıyorsan vay senin yüreğine.
 
Son günlerde aynı böyle gelgitlerde yaşıyorum. Hem çok güzel ortamlarda bulunuyorum hem de insana (özür dileyerek söylüyorum) yahu amma da kaz kafalı bunlar dedirtecek kadar huzursuz olduğum anlarda yaşıyorum.
 
Her yerde yalan, düzenbazlık almış yürümüş. En büyük yalanı da siyasetçiler yapıyor.
Kuzu gibi milleti bulmuşlar istediklerini yapıyorlar. Medya da mübarek ne hikmetse siyasetle birlikte hareket ediyor. Yandaş veya zıttaş oluyorlar.
 
Eline bir gazete alıyorsun. İlk sayfa da bulunan başlıklar çok önemli olmalı ki milletin gözünün içine batarcasına olumlu bir başlık atılıyor. Alttaki yazıyı okudukça yazının tam tersine olumsuz bir durum çıkıyor ortaya. Kendi kendime isyan edesim geliyor ama ne yapayım. Devlet memurluğundan önce insan olduğum aklıma geliyor. Sabret bu millet en sonunda anlar elbet diyerek duygularımı frenliyorum.
 
Huzur Beldesiyiz. Gazeteler sözleşmişcesine bu başlığı atmışlar. Bazıları da harita bile çizmiş. Kuzey Afrika ülkeleri, Arabistan yarımadası, Acem diyarı, Anadolu, Kafkaslar ve Balkanlar. Türkiye Cumhuriyeti Devletinin çok yakından ilgilendiren hem komşuları, hem de tarihi, kültürel, ekonomik yönden bire bir ilgilendiren ülkeler. Yani eski Osmanlı İmparatorluğu toprakları. Bizim ülkemiz hariç bütün ülkelerde savaş, kargaşa varmış, bizde ise yokmuş. Bu yüzden insanlar mutluymuş.
 
Nasıl kızmazsın. Benim ülkemde 30 yıldır savaş var. Terör yüzünden 40 bin kişi hayatını kaybetmiş. Nasıl olurda bizde savaş yok diyorsun. İnsanlar mutlu diyebiliyorsun. Hem dört bir yanın ateş altında ise o ateş seni hiç yakmaz mı ? At kendini ateşin ortasına yanmada göreyim.
 
Gazeteyi bir sayfa çeviriyorsun. Bakanın birisi petrol fiyatlarının artışı ile ilgili konuşmuş, "her 10  dolarlık artışta Türkiye'nin cari açığı yaklaşık 4 milyar dolar olacakmış. Kargaşa olan Akdeniz ülkelerinden petrolün tonunu 841 dolardan alırken 950 dolara almaya başlamışız. Yüzde 25 artış olmuş. Aklı olan yapsın hesabı kitabı. Biz istikrar abidesiyiz, biz örnek ülkeyiz diye bağırıp durmayın. İstikrar ülkesinin etrafında yangın olmaz. Savaş olmaz. Kimi kandırıyorsunuz. Kendi kendinize açık veriyorsunuz. Bu kadar da olmaz ayıptır yahu.
 
Yoksa ben mi kafayı yedim. Yaptıkları hesaba bakıyorum. Bir de övünerek konuşmaları yok mu ? Adamı deli edecek. Bakın kardeşim bu ülkelerde halkın kendi iradesiyle isyan etme gibi bir durum yok ortada. Bütün müslüman ülkelerin durumunu çok iyi bilenlerdenim. Hani derler ya çok gezen, çok okuyan, çok bilen gibi. Bak size bir örnek vereyim. Suudi Arabistanda halkın yüzde 95 şi devlete çalışan memur ya da işçi. Gelir düzeyi bizden 7 kat fazla. Ekonomik yönden sıkıntıları yok. Yönetim sıkıntıları yok.
 
Diğer ülkelerde de buna benzer durumlar var. Dikkatinizi en çok şuna çekmenizi istiyorum. Afrika kıtasında yalnızca, Fas, Ceayir,Libya,Tunus, Sudan ve Mısır mı var ? Buna Lübnan, İsrail, Ürdün, Irak,Bahreyn,Yemen, Umman,Pakistan,Afganistan, Ermenistan,Arnavutluk, Hırvatistan gibi kargaşa olan yerleri katalım. Bütün bu coğrafya nereyi gösteriyor. Türk'lerin hakim olduğu dünyanın göz bebeği Orta Doğu.
 
Buralarda 7 Kızkardeş tabir edilen Amerikan ve İngiliz petrol şirketleri bulunuyor. Bu şirketler BP, Shell, Mobil,Chevron,Exxon,Gurf ve Texaco'dur. Bu şirketler yüzde 25 kar ederken, Türkye Cumhuriyeti Devleti yüzde 25 zarar ediyor. Hiç bir ülkede vatandaş bu şirketlere saldırı yapmıyor. İnatçı Libya lideri ise Kaddafi kendi topraklarında ki petrol şirketlerini bombalıyor.
 
Her ülkede demokrasiye geçiş olarak bizim televizyonlarda bas bas bağırıldı. Bu ülkelere demokrasinin geleceği falan yok. Irak'a gelmediği gibi. Adamlar öyle bir ayarlama yapmışlar ki savaş çıksada karlılar çıkmasada. Her yönüyle olan yine bize oluyor. Sende kalkıyorsun tam bu kritik zamanlarda mutluluk tablosu çizmeye kalkışıyorsun. İşte esas olan vatan hainliği budur. Milletini kandıramazsın.
 
Kandırmayı boş ver. Adamlar açık açık dilleriyle söylüyorlar. Pes demekten başka hiç bir şey gelmiyor aklıma. Bir insan aynı anda hem iyi hem kötü olabilir mi ?
 
Ben de bir türlü anlayamadım. Kesinlikle kafayı yedim herhalde. Eğer bu millet biz böyle de mutluyuz diyor ise eyvah demekten başka bir şey gelmiyor aklıma. Eyvah....
 
 
06.03.2011
 
  
 
( 412- Eyvah Kafayı Yedik başlıklı yazı Necmi Yaprak tarafından 6.03.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.
 

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu

EdebiyatEvi.Com | Edebiyat ve Kültür Platformu