"Atatürk, biri Kurtuluş Savaşının başlarında diğeri zaferden sonra olmak üzere iki kez “Bırakmayı Düşündüm” demişti. (Bakınız, aynı adlı kitabım.)
Ama “neden bırakmadığını” da açıklamıştı.
Ben de asla bırakmayı düşünmüyorum.
Ama, sözlerin muhataplar tarafından anlamsız algılandığı ortamda bir süre dinlenmenin yararı var.
Artık 10 yıldır yazdıklarımızı tekrarlamanın hiçbir anlamı yok.
Laf bir kere söylenir.
Biz, bin kere de söyledik.
Sussak gönül razı değildi, söyledim
tesiri olmadı! (Fuzuli)
Ben siyaseti milletim için yapmak istedim.
Bundan sonra da milletim, “sana ihtiyacım var” derse yine koşarak gelirim.
Ama şimdi “sana ihtiyacım yok” diyorsa, yapacak şey susmak, saygı göstermek ve kazananları kutlamaktır.
Kutluyorum.

HAYAT DEĞİRMENİ
- “Muhterem çiftçiler, yeni seçimi çok mühim bir vatan meselesi olarak kabul ediniz. Çünkü bundan sonra toplanacak olan meclisin ülkeye, millete yapmaya mecbur olduğu görevler çok güç, çok ağır, çok önemlidir. İçinizde ülkeyi ve milleti en çok seven, aklına, sezgisine, vicdanına en çok güvendiğiniz insanları seçiniz.” Mustafa Kemal (16 Mart 1923)
- “Görünüşlerinin aksine tabiatın en zayıf canlıları devlerdir. Çünkü, ilk onlar silindiler yeryüzünden.”
Murathan Mungan (2011)"